پیش بینی اسکار 2021؛ کدام فیلم‌ها شانس موفقیت دارند؟

در شرایطی که صنعت سینما به دلیل کرونا ضربه خورده و اکران فیلم‌ها به عقب افتاده است، فصل جوایز امسال شروع شده و به اسکار نزدیکتر شده ایم.

پیش بینی اسکار 2021؛ کدام فیلم‌ها شانس موفقیت دارند؟
کد خبر: 453451
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در سالی که سینما با شیوع کرونا وضعیتی کم سابقه را تجربه کرد، به فصل جوایز سینمایی امسال رسیده ایم که نهایتا با برگزاری اسکار 2021، در پنجم اردیبهشت 1400 به پایان خواهد رسید.

باید دید امسال که تعداد فیلم‌ها و انتخاب‌های آکادمی محدود‌تر است، جوایز اسکار چگونه برگزار خواهد شد. گفتنی است ورایتی در مجموع 87 فیلم را واجد شرایط حضور در بخش بهترین فیلم و دیگر بخش‌های عمومی اسکار دانست.

آکادمی اسکار، با توجه به اینکه امسال سینما‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و استودیو‌ها نتوانستند فیلم‌های خود را به موقع اکران کنند، تدابیری اندیدشید و تغییراتی را به صورت موقت در قوانین خود به وجود آورد.

در اولین قدم، آکادمی اسکار مدت زمانی که فیلم‌ها برای اکران و حضور در جوایز وقت داشتند را اضافه کرد و به همین دلیل تاریخ برگزاری مراسم را حدود دو ماه به عقب انداخت، اما به نظر باز هم این اقدام کافی نبود؛ به همین دلیل مجدد آکادمی تصمیم گرفت قانون نمایش در سینما‌ها را تغییر دهد.

به این ترتیب فیلم‌هایی که به صورت آنلاین اکران شدند (به شرط آنکه قبل از تاریخ اکران سینمایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده باشد) یا در سینما ماشین‌ها نمایش داشته اند نیز می‌توانند در اسکار رقابت کنند.

به همین دلیل هم امسال محصولات کمپانی نتفلیکس بیش از سال‌های گذشته شانس بردن اسکار را دارند تا جایی که گزارش داده شد، امسال نتفلیکس می‌توانند رکورد بیشترین نامزد در بخش بهترین فیلم را پس از 85 سال بشکند. فیلم سینمایی «مَنک» روایت دیوید فینچر از ساخت فیلم سینمایی «همشهری کین» از جمله این آثار است که گری اولدمن برنده اسکار در آن بازی کرده است.

«دادگاه شیکاگو هفت» دیگر محصول نتفلیکس است که هم تراز با «منک» شانس حضور در اسکار را دارد. «بلک باتم ما رینی» هم از مدعیان نتفلیکس در اسکار است که فارغ از کیفیت خوبش و نقدهای مثتبی که داشته، به دلیل آخرین نقش آفرینی چادویک بوزمن مورد توجه قرار گرفته است. از نگاه برخی سایت‌ها ستاره فقید این فیلم دومین مدعی جایزه بهترین بازیگری اسکار، بعد از آنتونی هاپکینز است.

فیلم سینمایی «پروم» با بازی مریل استریپ، «5 هم خون» به کارگردانی اسپایک لی، «آسمان نیمه شب» با نقش آفرینی جورج کلونی به همراه «تکه‌های یک زن»، «زندگی پیش رو» و «ببر سفید» دیگر فیلم‌های نتفلیکس هستند که شانس بالایی را در اسکار دارند.

البته آثار این کمپانی هنوز هم رقبای زیادی را در بخش بهترین فیلم دارد. «عشایر» یا «سرزمین آواره ها» از بخت‌های اصلی اسکار 2021 است. این فیلم که فاتح شیر طلای جشنواره ونیز شد، در روز‌های اخیر از سوی مجله‌ها و سایت‌های متعددی به عنوان بهترین فیلم سال برگزیده شده. انجمن منتقدان بوستون جایزه بهترین را به این فیلم داده و اخیر نیز از نگاه 231 منتقد جهانی به عنوان بهترین فیلم انتخاب شده است.


از فیلم «یک شب در میامی»، اولین تجربه کارگردانی رجینا کینگ نیز می‌توان به عنوان مدعی اسکار در بخش کارگردانی و بهترین فیلم نام برد. از آنجایی که اسکار به دلیل عدم نامزدی رنگین پوست‌ها و کارگردان‌های زن در سال‌های اخیر با انتقادات زیادی روبرو شده، نامزدی ریجنا کینگ بسیار محتمل است. کلویی ژائو با فیلم «عشایر» نیز وضعیتی مشابه دارد.

«پدر» با بازی انتونی هاپکینز و «اخبار جهان» با بازی تام هنکس هم چندین بار نامشان چه در بخش بازیگری و چه در بخش بهترین فیلم به عنوان مدعی اسکار آورده شده است. فیلم‌های «صدای متال»، «اولین گاو» و «آمونیت» در رتبه‌های بعدی شانس نامزدی اسکار دارند.

به سراغ جایزه بخش بین المللی اسکار برویم که «خورشید» مجید مجیدی برای آن رقابت می‌کند. در پیشبینی که ایندی وایر انجام داده فیلم‌های «یک دست دیگر» از دانمارک، «شارلاتان» جمهوری چک، «کالکتیو» رومانی، «من دیگر اینجا نیستم» مکزیک، «خواهر کوچک من» سوئیس و «شب» ایتالیا مدعی این بخش هستند. گولد دربی هم علاوه بر «خورشید» مجیدی، نماینده فرانسه، روسیه، ژاپن، کره جنوبی و اسپانایا در میان مدعیان قرار داد.

لیست اولیه نامزد‌های این بخش در تاریخ 21 بهمن و نامزد تمامی بخش‌ها نیز نهایتا 25 اسفند اعلام می‌شوند. حال باید منتظر بود و دید پنجم اردیبهشت چه اتفاقی در اسکار رقم می‌خورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها