چرا نفرات برتر لیگ کشتی به تیم ملی دعوت نشدند؟

جواب تست دوپینگ بعضی کشتی‌گیران در لیگ‌برتر، هنوز به فدراسیون اعلام نشده و بعد از دریافت جواب‌ منفی آزمایش همه کشتی‌گیران، احتمال دعوت از غایبان اردوی اول در صورت صلاحدید کادر فنی برای اردوهای بعدی خیلی زیاد است.

چرا نفرات برتر لیگ کشتی به تیم ملی دعوت نشدند؟
کد خبر: 453707
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۹:۳۲:۴۰

اعتمادآنلاین| اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای مسابقات ‌قهرمانی آسیا 2021 قزاقستان از امروز شروع می‌شود. کشتی‌گیران اردونشین، دیروز در خانه‌ کشتی شهید ابراهیم هادی، تست کرونا دادند تا جواب منفی‌ها، از امروز تمریناتشان را شروع می‌کنند.

هرچند سعید عبدولی مدت‌ها قبل غایب اردوها و برنامه‌های تیم ملی بود، کرونا هم مزید برعلت شد و برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلای خود و خانواده‌اش به کرونا، با زدن قید کشتی دور رفت و برگشتِ لیگ‌برتر، از چرخه برنامه‌های تیم ملی دور ماند. او به‌رغم حضور در روز پایانی لیگ‌ برتر و کشتی‌های نه‌چندان دلچسب و قاطعانه به ویژه در مسابقه اول نیمه‌نهایی لیگ ‌برتر، عملکردش رضایت کمیته ‌فنی و کادر فنی را جلب نکرد. استدلال محمد بنا سرمربی تیم ملی بر عدم آمادگی او، اضافه وزنش برای 77 کیلو و شرایط سنی عبدولی برای حضور در 82 کیلو و جا افتادن در وزن جدید، بی‌انگیزگی برای مسابقات‌ قهرمانی‌آسیا با مدال‌های معتبر جهان و المپیک در کارنامه ‌قهرمانی‌اش، اسمش را از لیست اردونشینان حذف کرد اما عدم‌ دعوت بعضی کشتی‌گیران به ‌اولین اردوی تیم ملی، به ویژه فرنگی‌کاران لرستانی، اعتراضات و انتقاداتی را در پی داشت که بیش ‌از همه فرید بهرامی رئیس هیئت ‌کشتی استان ‌لرستان به عدم‌ دعوت از فرنگی‌کاران استانش معترض است.

او می‌گوید: «حتی یک فرنگی‌کار لرستان شرایط دعوت به اردوی تیم ملی را نداشت؟! این‌چه استدلالی است که هیچ‌کدام از بچه‌های ما را به ‌اردو دعوت نکردند. کشتی‌گیران ما به‌رغم کشتی‌های خوب‌شان در لیگ‌برتر، مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌اند و حداقل این استحقاق را داشتند در جمع 37 نفره دعوت‌شدگان به اولین اردوی تیم ملی باشند.»

البته ذکر این ‌نکته ضروری است که محمد بنا و غلامرضا محمدی، تلاش دارند تا علاوه بر آمادگی ملی‌پوشان برای ‌قهرمانی‌آسیا، انتخابی‌ المپیک و حضور آماده در ‌المپیک توکیو، همزمان جوانگرایی و اعتماد به پشتوانه‌ها را هم مد نظر داشته باشند. دعوت از نوجوانان و جوانانی مثل رحمان عموزادخلیلی و امیر عبدی در آزاد و فرنگی هم در همین راستاست. مزید بر اینکه جواب تست دوپینگ بعضی کشتی‌گیران در لیگ‌برتر، هنوز به فدراسیون اعلام نشده و بعد از دریافت جواب‌ منفی آزمایش همه کشتی‌گیران، احتمال دعوت از غایبان اردوی اول در صورت صلاحدید کادر فنی برای اردوهای بعدی خیلی زیاد است.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها