کد خبر: 453725
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۹:۵۵:۵۰
| |

رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

وجود 3 هزار مراکز مشاوره برای استفاده در بلایای طبیعی

وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: وجود بیش از 3 هزار مرکز مشاور و روان شناسی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا سازمان بهزیستی بتواند در حوادث و بلایا به کمک هلال احمر بیاید.

وجود 3 هزار مراکز مشاوره برای استفاده در بلایای طبیعی
کد خبر: 453725
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۹:۵۵:۵۰

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: از سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی و از هلال احمر در حوزه امدادی نام برده می شود بنابراین همکاری نزدیک این دو دستگاه می‌تواند باعث هم افزایی در ارتقای کیفیت خدمات به جامعه هدف هر دو مجموعه شود.

او افزود: وجود بیش از 3 هزار مرکز مشاور و روان شناسی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا سازمان بهزیستی بتواند در حوادث و بالایا به کمک هلال احمر بیاید و مجموعه تیم های مشاوره و حمایت روانی که فعال می شود بتواند نقش افرینی کند کما اینکه در سال های اخیر هم این همکاری بوده و انشالله منسجم تر و قوی تر ادامه پیدا کند.

قبادی دانا تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم و در سطح وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حس می شود، توانبخشی است که هر دو دستگاه یعنی بهزیستی و هلال احمر در این حوزه فعالیت خوبی را دارند مخصوصا هلال احمر که در خصوص اندام مصنوعی سابقه درخشانی دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: هلال احمر با توجه به تجربه ای که در سوانح و بلایا دارد می‌تواند در این حوزه موثر باشد ما هم با داشتن بیش از 2500 مرکز توانبخشی به شکل روزانه و شبانه فعالیت هایی را در زمینه ارتقای وضعیت جسمانی در دستور کار داشته و داریم که این هم افزایی می‌تواند کمک بیشتری به این افراد کمک کند.


او افزود: جلب مشارکت‌های اجتماعی و ارتقای مسئولیت اجتماعی در سطح جامعه یکی از اهداف ما دو دستگاه است که می‌تواند منجر به افزایش سرمایه اجتماعی در کشور شود.

قبادی دانا بیان کرد: سیلی که سال گذشته در 24 استان اتفاق افتاد، زلزله کرمانشاه و مواردی از این دست نشان می دهد همکاری نزدیک این دو دستگاه میتواند منشا خیر باشد.

او افزود: یکی از گروه هایی که در اولویت امدادرسانی قرار دارد، افراد دارای معلولیت هستند. اقدامی که ما انجام دادیم این است که محل زندگی تمام مددجویان مستمری بگیر را مشخص کردیم تا بتوانیم با این جی پی اس در سوانح و بالایا به آنها کمک کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هلال احمر می‌تواند با ظرفیت‌هایی که در حوزه جوانان و داوطلبان دارد به بهزیستی کمک کند که در دروان کرونا این همکاری را شاهد بودیم که انشالله ارتقا پیدا کند.

قبادی دانا اظهار کرد: جوانان و گروه های جهادی از شرکای اصلی بهزیستی در انجام فعالیت ها هستند و انشالله هلال احمر بتواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند.

او افزود: در حوزه ساخت مسکن و آماده سازی مسکن برای جامعه هدف نتایج خوبی حاصل شده است و در دوسال اخیر 50 میلیارد تومان هلال احمر کمک کرده بهزیستی بتواند به ساخت مسکن و بازسازی منازل جامعه هدف خود بپردازد.

رییس سازمان بهزیستی کشو بیان کرد: هلال احمر در حوزه دارو، واکسن و... فعالیت خوبی دارد که در اولویت قرار گرفتن مددجویان بهزیستی می‌تواند امر خیری برای همکاری های مشترک باشد. خوشبختانه در حوادث و بالایا با همتی که مردم دارند همه در کنار هلال احمر قرار می‌گیرند اما نیاز است پیش از حوادث اقدامات لازم انجام شود و آموزش‌های لازم به جوانان ارائه شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها