کد خبر: 453731
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۰:۲۲:۰۴
| |

لیلا عظیمی در یادداشتی نوشت:

پرستاران پشتوانه با ارزش حوزه بهداشت و درمانند

چنین اخباری می‌تواند روحیه پرستاران را بالا ببرد و در چنین شرایطی که سختی و خستگی کار باعث شده تا خیلی از آنها دچار ناامیدی شوند، این اخبار می‌تواند تا حدودی امید بخش باشد.

پرستاران پشتوانه با ارزش حوزه بهداشت و درمانند
کد خبر: 453731
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۰:۲۲:۰۴

اعتمادآنلاین| چنین اخباری می‌تواند روحیه پرستاران را بالا ببرد و در چنین شرایطی که سختی و خستگی کار باعث شده تا خیلی از آنها دچار ناامیدی شوند، این اخبار می‌تواند تا حدودی امید بخش باشد. معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان تمام تلاش خود را می‌کند، تا این مهم هر چه زودتر به انجام برسد و پرستاران حداقل در مورد معیشت خود تا حدودی آسوده‌تر باشند.

البته که مشکلات بخش پرستاری تنها با این اتفاق حل نمی‌شود و بحث کمبود نیروی پرستار و کارانه و بسیاری مسائل و مشکلات دیگری هم وجود دارد. نباید فراموش کنیم که پرستاران ما در این یک سال بعد از ورود کرونا به کشور نشان داده‌اند که وقتی پای جان بیماران وسط باشد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند. آنها از جانشان مایه گذاشتند و این یک سال را گذراندند، متاسفانه برخی از آنها در این راه جان خود را از دست دادند و برخی دیگر هم به این بیماری مبتلا شدند و با این حال لحظه‌ای از رسیدگی به بیماران غافل نبودند. مساله این نیست که ما تنها در روز پرستار به فکر آنها باشیم و بخواهیم تمام مشکلات این قشر را در همین یک روز حل کنیم. پرستاران پشتوانه‌های با ارزش حوزه بهداشت و درمان هستند.

آنها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و همیشه هم بدون اینکه ذره‌ای از حس وظیفه‌شناسی شان کم شود، مراقبت از بیماران را انجام داده‌اند. ما قطعا نمی‌توانیم با افزایش حقوق و پرداخت کارانه زحماتی که را که کادر درمانی در این یک سال کشیده جبران کنیم اما به هر حال این اخبار می‌تواند امید بخش باشد. البته مساله مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که آنطور که در خبرها آمده این افزایش حقوق یا افزایش حجم استخدامی تنها مختص پرستاران نیست و وقتی ما از حوزه بهداشت و درمان حرف می‌زنیم شامل تمام کسانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار هستند و از دولت حقوق می‌گیرند، می‌شود.

ضمن اینکه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان تمام تلاش خود را می‌کند که بخش اعظم مجوزهای استخدامی به بخش پرستاری اختصاص یابد که البته تاکنون توانسته‌ایم قول 40 تا 45 درصد میزان استخدامی برای بخش پرستاری را بگیریم. در بخش کارانه پرستاران هم تمام تلاش ما این است که کارانه‌ها به موقع و البته به میزان مطلوب پرداخت شود. در حال حاضر اگر ابلاغیه افزایش حقوق به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شود، افزایش 50 درصد حقوق در حقوق دی ماه هم اعمال می‌شود، از سوی دیگر مساله کارانه پرستاران هم در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم با همسان‌سازی آن شرایط رضایت این عزیزان را فراهم کنیم .

به هر حال حوزه بهداشت و درمان همیشه با مشکلات زیادی مواجه است و طی یک سال گذشته هم این مشکلات صد چندان شده‌اند. اما فراموش نکنیم که پرستاران و پزشکان و تمام مجموعه کادر درمان هرآنچه را در توان داشتند به انجام رسانده و می‌رسانند و هیچ کس در این دوران از کمبودها و نبودها شکایتی نکرده و بیشترین تمرکز بر روی بهبود حال بیماران بوده است. امید که با این مصوبات گامی موثر در جهت بهبود شرایط معیشتی و کاری پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان برداشته شود.

منبع: تعادل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها