حسن شجاعی، نماینده مجلس:

رئیس‌جمهور علیرغم اطلاع از قانون می‌گوید مجلس حق نظارت ندارد

یک نماینده مجلس در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور قانون اساسی را مطالعه کرده و از همه اصول قانون اساسی اطلاع دارند و در حین حال می‌گویند مجلس حق نظارت ندارد. در واقع این مطلب را با علم و اطلاع از اصول قانون اساسی بیان می‌کنند و هدف دیگری دارند.

رئیس‌جمهور علیرغم اطلاع از قانون می‌گوید مجلس حق نظارت ندارد
کد خبر: 453750
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۰:۵۷:۱۶

اعتمادآنلاین| نماینده ابهر گفت: آقای رئیس‌جمهور تلاش دارد با اینگونه اظهارات بر دو مساله نخست ناکارآمدی عجیب دولت در موضوع اقتصاد و معیشت و امور داخلی کشور و دیگری شکست سیاست خارجی دولت، سرپوش بگذارد.

در جلسه صحن علنی امروز (سه‌شنبه 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، حسن شجاعی نماینده ابهر و خرمدره در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس جمهور طی سخنانی، گفت: یکی از همکاران توصیه کردند که آقای رئیس ‌مهور قانون اساسی را مطالعه کند و این در حالی است که رئیس جمهور حقوقدان است. اما من می‌خواهم بگویم ایشان قانون اساسی را مطالعه کرده و از همه اصول قانون اساسی اطلاع دارند و در حین حال می‌گویند مجلس حق نظارت ندارد. در واقع این مطلب را با علم و اطلاع از اصول قانون اساسی بیان می‌کنند و هدف دیگری دارند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور از یکسو مراقب هستند که در تله تنش اسرائیل نیفتند و علی‌رغم دعوت و تاکید مقام معظم رهبری به وحدت و در عین اینکه خودشان هم بر مساله وحدت تاکید می‌کنند اما در مقام عمل تله تنش برای مردم ایجاد می‌کنند.

شجاعی با اشاره به ناکارآمدی دولت، ابراز داشت: آقای رئیس‌جمهور تلاش دارد با اینگونه اظهارات بر دو مساله سرپوش بگذارد، نخست ناکارآمدی عجیب دولت در موضوع اقتصاد و معیشت و امور داخلی کشور و دیگری شکست سیاست خارجی دولت است. همکاران توجه داشته باشند که برای پوشاندن این دو ناکارآمدی بزرگ و برای تنفس مصنوعی دادن به جریان غرب‌گرا تا انتخابات 1400 باید منتظر این قبیل از حاشیه‌سازی‌ها باشیم ولی در دام این حاشیه‌سازی‌ها نیفتیم.

وی افزود: دولت باید پاسخگو باشد بعد از 8 سال مدیریت کشور چرا در ابتدایی‌ترین موضوعات معیشتی مشکل داریم؟ چرا در ابتدایی‌ترین امور اقتصادی کشور مشکل داریم؟ چرا برجام نافرجام قیمت دولت را 10 برابر کرده است؟ آقای رئیس جمهور باید پاسخ این سوالات را بدهد و ما هیچ پاسخ به رئیس‌جمهور در مورد حق نظارت مجلس نمی‌دهیم و خواهش می‌کنیم در موضوع اقتصاد و سیاست خارجی کشور پاسخگو باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها