«دختر دریا» نماینده عربستان در اسکار شد

عربستان سعودی فیلم «دختر دریا» را به عنوان نماینده خود در رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2021 معرفی کرد.

«دختر دریا» نماینده عربستان در اسکار شد
کد خبر: 453777
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۱:۵۶:۱۶

اعتمادآنلاین| درام رئالیستی جادویی «دختر دریا» به کارگردانی «شاهد امین» درباره دختری جوان به نام حیات است که در یک روستای ماهیگیری فقیر زندگی می کند که بر اساس یک سنت قدیمی هر خانواده باید یک دختر خود را به موجودات دریایی بسپارد که در آب های اطراف زندگی می کنند.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در بخش هفته منتقدین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و پس از آن در جشنواره های لندن و سنگاپور نیز به روی پرده رفت.

«دختر دریا» چهارمین حضور سینمای عربستان را تمام ادوار جوایز سینمایی اسکار رقم خواهد زد. عربستان اولین بار در سال 2014 با فیلم «وجده» ساخته «حیفا المنصور» پا به رقابت اسکار گذاشتند و تاکنون نیز به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه نیافته‌اند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در این شاخه روز اول دسامبر (11 آذرماه) اعلام شده بود و تاکنون 90 کشور نماینده رسمی خود را برای رقابت در اسکار 2021 به آکادمی معرفی کرده اند و فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی نیز نماینده سینمای ایران در این رویداد خواهد بود.

آکادمی اسکار با بررسی این فیلم ها به زودی و به صورت رسمی فهرست فیلم های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2021 را منتشر خواهد کرد.

سال گذشته، 92 کشور در رقابت شاخه اسکار بین‌المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار 2021 روز 15 مارس (25 اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز 25 آوریل 2021 (6 اردیبهشت ماه 1400 ) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها