محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس:

مشکل کشور نبود پول نیست، ضعف مدیریتی است

رئیس مجلس در آیین افتتاح 28 هزار پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی بنیاد برکت گفت: اگر امروز کسی به شما گفت مشکلات در کشور به علت نبود امکانات و پول است، هرگز از او نپذیرید، مشکل کشور نبود پول نیست، ضعف مدیریتی است. 

مشکل کشور نبود پول نیست، ضعف مدیریتی است
کد خبر: 453779
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس مجلس گفت: اگر امروز کسی به شما گفت مشکلات در کشور به علت نبود امکانات و پول است، هرگز از او نپذیرید، مشکل کشور نبود پول نیست، ضعف مدیریتی است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، 2 دی ماه) در آیین افتتاح 28 هزار پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار کرد: احساس شرمندگی می‌کنم، ولی می‌گویم ارز ترجیحی که در کشور توزیع می‌شود هیچ‌گونه سیاست‌گذاری صحیح در عرضه و کنترل که منجر به آثار تخصیص این ارز در زندگی مردم محروم جامعه باشد نمی‌بینیم.

وی افزود: امروز از یک طرف تلاش می‌کنیم که 200 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی کنیم، ولی از طرف دیگر 4 تا 5 میلیارد دلار را در 9 ماه گذشته به بدترین شکل ممکن و با سوءمدیریت توزیع کردیم که نتیجه آن مرغ کیلویی 30 هزار تومان است، البته این موضوع ضعف است.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر امروز کسی به شما گفت مشکلات در کشور به علت نبود امکانات و پول است، هرگز از او نپذیرید، گفت: امروز ضعف مدیریت، بی‌عرضگی در تصمیم و دوری از فرهنگ کار و تلاش و فرصت دادن به سوداگران و دلالان است که باعث شده آنها صدها میلیارد پول به دست بیاورند.

قالیباف تصریح کرد: اگر ما تحریم‌ها را برداریم، امیدوارم برداشته هم بشود، اگر فکر کنیم به ثبات اقتصادی و رشد اقتصادی می‌رسیم با این روش مدیریت، باید بگویم، خیر.

رئیس مجلس گفت: زمانی که کشور 110 میلیارد دلار درآمد داشته کسری بودجه هم داشته است، کسری بودجه کشور این‌گونه جبران نمی‌شود.

وی افزود:‌ باید فرهنگ خداباوری داشته و به سنت های الهی باور داشته باشیم؛ همان باوری که انقلاب را به پیروزی رساند؛‌ همان باوری که مردم و شهدای دوران دفاع مقدس با حداقل‌ها و به عبارتی با هیچ چیزی و با دست خالی آن افتخارات را آفریدند.

رئیس مجلس گفت: امروز باید با همان باورها بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و اثر تحریم را خنثی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها