دستور مصطفی الکاظمی برای کنترل کامل مرزهای سوریه و عراق

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از صدور دستور نخست‌وزیر این کشور برای کنترل و حفاظت کامل از مرزهای مشترک عراق و سوریه خبر داد.

دستور مصطفی الکاظمی برای کنترل کامل مرزهای سوریه و عراق
کد خبر: 453819
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۰۰:۲۷

اعتمادآنلاین| تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در سخنانی گفت که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر کشورش به نیروهای مسلح دستور داده است که مرزهای مشترک میان عراق و سوریه را به طور کامل کنترل کنند.

وی در این باره گفت: مرز عراق و سوریه که 610 کیلومتر است، اغلب امن است و تلاش‌های قابل توجهی توسط وزارت دفاع و کشور و سازمان حشد شعبی در این باره انجام می‌شود.

الخفاجی افزود: همچنین تجهیزات کاملی توسط وزارت منابع آب برای حفر یک خندق ارائه شده و حفر این خندق در مراحل نهایی قرار دارد و در حال فنس کشی مناطق هستیم.

وی تصریح کرد: نیروهای ائتلاف بین‌المللی در فرآیند تأمین تجهیزات زیادی که در مرزها مستقر می‌شوند، مشارکت می‌کنند و فرماندهی عملیات مشترک و ائتلاف در حال تلاش برای برپایی برج‌هایی مجهز به تجهیزات و قابلیت‌های مدرن هستند که تسلط بر اقدامات تروریست‌ها را برای ما ممکن می‌کند.

عراق پس از سه سال جنگ خونین، در پایان سال 2017 پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

با این حال بقایای داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی در مناطق دور افتاده در شمال، شرق و غرب این کشور هستند و از مرزهای مشترک با سوریه برای خروج از عراق به سوریه و بالعکس استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها