فرزاد محسنی، مسئول آموزش قرارگاه کرونای دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

توجه بسیار خاص و ویژه به گروه سالمندان در این شرایط، واجب و ضروری است

فرزاد محسنی مسئول آموزش قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مشکلات قلبی و عروقی شایع ترین مشکلات دوران سالمندی است، گفت: در همه‌گیری کرونا، سالمندان جز گروه هایی هستند که آسیب پذیری بیشتر با تشدید بیماری های زمینه ای دارند.

توجه بسیار خاص و ویژه به گروه سالمندان در این شرایط، واجب و ضروری است
کد خبر: 453846
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فرزاد محسنی مسئول آموزش قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه توجه بسیار خاص و ویژه به گروه سالمندان در این شرایط، واجب و ضروری است گفت: سلامت روان سالمندی به خصوص در دوران کرونا، از حساسیت بیشتری برخوردار است و لازم است نیازهای روحی سالمندان نیز مورد توجه قرار گیرد.

دکتر فرزاد محسنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات قلبی و عروقی شایع ترین مشکلات دوران سالمندی است، اظهار کرد: در همه گیری کرونا، سالمندان جز گروه هایی هستند که آسیب پذیری بیشتر با تشدید بیماری های زمینه ای دارند.

وی فشار خون بالا، مشکلات قلبی و عروقی و مشکلات تنفسی را جز شایع ترین مشکلات دوران سالمندی عنوان کرد و گفت: هر کدام از این بیماری ها می تواند یک عامل خطر برای ابتلا به کرونا و یا تشدید بیماری زمینه ای در صورت بروز کرونا باشد.

متخصص پزشکی خانواده با اشاره به اینکه توجه بسیار خاص و ویژه به گروه سالمندان در این شرایط، واجب و ضروری است، تصریح کرد: مشکلات سالمندان صرفا" بیماری های جسمی نیست، بلکه موضوع سلامت روان سالمندی به خصوص در دوران کرونا، از حساسیت بیشتری برخوردار است و لازم است نیازهای روحی سالمندان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حدود دو میلیون نفر از سالمندان کشور تنها زندگی می کنند، یادآور شد: در این دوران بسیار ضروری است که خانواده ها توجه خاصی به تغذیه سالمندانی که تنها زندگی می کنند، داشته باشند.

مسئول آموزش قرارگاه کرونا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: لازم است خانواده ها با شیوه های جدید ارتباطی، تعامل و ارتباط خود را با سالمندان حفظ نمایند و تا جایی که امکان دارد به آنها شیوه های برقراری تماس های مجازی و تصویری را آموزش دهند و با حفظ ارتباط مداوم با آنها، از افسردگی سالمندی پیشگیری کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه وجود بعضی از بیماری ها در سالمندان اجتناب ناپذیر است، گفت: اما می توانیم با پیشگیری از بروز بیماری ها با رفتار مناسب و دوری از عوامل خطر زا مانند کنترل وزن، پیشگیری از دیابت، فعالیت ورزشی مناسب و توجه به بیماری ها در سنین پایین  تر دوران سالمندی بهتری را پیش رو داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها