حضور کاراته ایران در 5 مرحله لیگ جهانی کاراته 2021

برنامه رقابت های لیگ جهانی کاراته روز گذشته از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شد که طبق برنامه قرار است به ترتیب در کشورهای پرتغال، آذربایجان، مراکش، ازبکستان و روسیه برگزار خواهد شد.

حضور کاراته ایران در 5 مرحله لیگ جهانی کاراته 2021
کد خبر: 454050
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۳:۲۱:۲۹

اعتمادآنلاین| برنامه رقابت های لیگ جهانی کاراته روز گذشته از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شد که طبق برنامه قرار است به ترتیب در کشورهای پرتغال، آذربایجان، مراکش، ازبکستان و روسیه برگزار خواهد شد.

در این میان تنها امتیاز رقابت های لیگ جهانی مراکش در کسب سهمیه المپیک و قطعی شدن حضور تکواندوکاران در رقابت های المپیک از طریق رنکینگ تاثیرگذار است.

سجاد گنج زاده و ذبیح الله پور شیب دو کاراته کای تیم ملی که برای رسیدن به سهمیه المپیک توکیو رقیب یکدیگر محسوب می شوند باید برای قطعی کردن حضور در المپیک به رقابت های لیگ جهانی مراکش اعزام شوند تا چهره یکی دیگر از نمایندگان ایران در المپیک توکیو مشخص شود.

هر چند عملکرد گنج زاده و پورشیب در گام پایانی مهم است اما نتایج کاراته کاهای کشورهایی مثل ترکیه و آلمان در رقابت های قهرمانی اروپا که اردیبهشت ماه برگزار می شود نیز برای دو نماینده ایران اهمیت دارد.

پس از تعطیلی حدودا یک ساله رقابت های بین المللی، حضور در رقابت های لیگ جهانی کاراته فرصت بسیار خوبی برای تیم ملی کاراته ایران در راه آماده سازی برای حضور در المپیک خواهد بود، بر همین اساس نیز کادر فنی تیم ملی در نظر دارد در تمامی این مسابقات حاضر شود.

امیر مهدی زاده دیگر ملی پوش کاراته ایران نیز که امکان کسب سهمیه از طریق رنکینگ را نداشت باید برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات پاریس که خرداد ماه برگزار می شود، به عنوان فرصت پایانی به میدان برود.

تیم ملی کاراته بانوان ایران نیز که تاکنون توسط حمیده عباسعلی موفق به کسب سهمیه المپیک شده، به دنبال کسب دو سهمیه دیگر در رقابت های مراکش خواهد بود و پس از آن نیز رقابت های کسب سهمیه پاریس در پیش است که می تواند یک نماینده دارای رنکینگ زیر 50 را اعزام کند.

تاکنون بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم ایران در بخش مردان و حمیده عباسعلی در بخش زنان موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند. در بخش کومیته مردان و زنان هر کدام 3 وزن در المپیک توکیو برگزار می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها