انتقاد سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از وزیر ارتباطات / وزارت ارتباطات "حق‌الناس" را ضایع کرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از واکنش وزیر ارتباطات به پخش بازی تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا انتقاد کرد.

انتقاد سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از وزیر ارتباطات / وزارت ارتباطات "حق‌الناس" را ضایع کرد
کد خبر: 454082
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از واکنش وزیر ارتباطات به پخش بازی تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا انتقاد کرد.

سیدکاظم دلخوش در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 دی ماه) اظهار کرد: روز 29 آذر در شرایطی که کشور و رسانه‌های داخلی به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا در یک بازی سیاسی از طرف کنفدراسیون آسیا مورد تحریم ناجوانمردانه قرار گرفته بودند تا پازل تحقیر ملی را بعد از محرومیت ناجوانمردانه بازیکن تیم پرسپولیس تکمیل کنند، متاسفانه شاهد هجوم و ظلم به رسانه‌های داخلی بودیم که جبهه ملی تشکیل داده بودند.

وی افزود: رسانه‌های داخلی در تلاش بودند تا مخاطبان فوتبال دوست را بدون هیچ دغدغه ای به تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا ببرند اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بی توجهی در تقویت رسانه‌های اینترنتی و داخلی به عنوان یکی از ارکان شبکه ملی ارتباطات خودش را در حد یک تبلیغاتچی پلتفرم‌های خارجی تنزل داد.

دلخوش ادامه داد: متاسفانه این موضوع باعث ضربه به وحدت شد آن هم در شرایطی که باید از اتحاد رسانه‌های داخلی و بازیکنان فوتبال در مقابل دشمنان حمایت کنیم. مردم می توانستند بر روی اینترنت داخلی و با استفاده از پلتفرم‌های بومی به تماشای مسابقه بپردازند اما این حق‌الناس نادیده گرفته شده لذا خواهشمندم هیات رئیسه مجلس و وزارت ارتباطات درباره تضییع حقوق مردم و منافع داخلی و ملی توجه داشته باشند.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس در تذکر دیگری با اشاره به تصویب تامین قیر رایگان در مجلس، گفت: 6 ماه از تصویب طرح مجلس برای تامین قیر می گذرد اما به یکباره ظرف یک ماه قیمت قیر از 4 میلیون تومان به 7 میلیون تومان رسید ضمن آن که اوراق می دهند و یک میلیون تن قیر را همچون جگر زلیخا کرده اند. این مبلغ در نظر گرفته شده جوابگوی استان‌های مختلف نیست که پیگیری شود، وی در پایان گفته که در لایحه بودجه سال آینده نیز موضوع تامین قیر رایگان قید نشده است.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت که کمیسیون برنامه و بودجه موضوع تامین قیر رایگان را بررسی کرده و دیوان محاسبات هم گزارش آن را ارائه کند.

بازی تیم‌های پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در چارچوب بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا شنبه 29 آذر 99 برگزار شد که همان روز محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام نوشت: هر وقت مسابقه فوتبال مهمی برگزار می‌شد، ترافیک بین‌الملل اینترنت ایران به نصف زمان عادی می‌رسید و ترافیک داخلی ایران تقریبا دو برابر می‌شد. لنز، فیلیمو، آنتن، تیوا، نماوا، روبیکا و... به خوبی پاسخگوی نیازم مردم بوده و هستند. می‌شد امروز هم پلتفرم‌های ایرانی رکورد بزنند، اما برعکس و به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها که می‌دانید، ساعات دشواری به لحاظ ترافیکی برای شبکه اینترنتی کشور پیش رو خواهیم داشت. ما تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا با اهمیت دادن به انتخاب شما، همراهتان باشیم اما تقاضای ما از شما این است برای این‌که همه بتوانند از انتخابشان بهره‌مند شوند، در زمان برگزاری فوتبال استفاده پرحجم مثل بعضی دانلودها از اینترنت را متوقف کنیم تا گزارش فوتبال به‌خوبی دیده شود. تصور می‌کنیم رکوردهای جهانی نرم‌افزاری در پخش زنده، امروز شکسته خواهد شد و البته کار دشواری هم پیش‌روی نرم‌افزار میزبان خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها