افزایش آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس

وزارت بهداشت انگلیس در حالی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبر داده که خطر شیوع کرونای انگلیسی در سراسر این کشور سایه افکنده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 39237 نفر از شهروندان این کشور به کرونا مبتلا شدند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس
کد خبر: 454183
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۸:۵۷:۴۹

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت انگلیس در حالی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبر داده که خطر شیوع کرونای انگلیسی در سراسر این کشور سایه افکنده است.

با وجود اعمال محدودیت‌های شدید در انگلیس، مقامات وزارت بهداشت این کشور چهارشنبه‌شب از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری رویترز وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 39237 نفر از شهروندان این کشور به کرونا مبتلا شدند. این وزارتخانه آمار کشته شدگان ناشی از کرونا در این کشور را نیز در شبانه روز گذشته 53 تن اعلام کرد و افزود، در 28 روز گذشته تاکنون 744 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند.

وزارت بهداشت انگلیس روز گذشته اعلام کرده بود که 36804 تن در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که این کشور با گونه ای دیگر از کرونا که کرونای انگلیسی نام گرفته مواجه شده است.

تاکنون در مجموع 2110314 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 68307 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رسانه‌های انگلیس نوشتند که افزایش شمار مبتلایان به کرونا تا حدی به دلیل پیدا شدن ویروس کرونای انگلیسی است. گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که کرونای انگلیسی در سال نو میلادی به سایر مناطق این کشور نیز گسترش یابد.

کِر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس روز دوشنبه از دولت خواست پاسخی قدرتمند به بحران شیوع نوع جدید ویروس کرونا بدهد. استارمر با هشدار درباره شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس گفت: «این ویروس از کنترل خارج شده است. پروازهای ملی ممنوع شده‌اند و مرزهای ملی بسته شده‌اند».

او در ادامه خطاب به دولت انگلیس گفت: «مرتکب اشتباه نشوید! این وضعیت اضطراری واقعی است. ایمان دارم بار دیگر مردم بریتانیا در آستانه این چالش و همانطور که در هر مرحله از این همه‌گیری جهانی عمل کرده‌اند، قدم پیش خواهد گذاشت، اما آن‌ها از دولت انتظار دارند همین کار را انجام دهد.»

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها