کد خبر: 454203
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۹:۴۳:۲۷
| |

تصویب لایحه ساخت دو موزه ملی تاریخ زنان و لاتین‌تبارها در کنگره

کنگره آمریکا لایحه ساخت دو موزه ملی تاریخ زنان و لاتین‌تبارها را برای تاسیس در شهر واشنگتن تصویب کرد.

تصویب لایحه ساخت دو موزه ملی تاریخ زنان و لاتین‌تبارها در کنگره
کد خبر: 454203
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۹:۴۳:۲۷

اعتمادآنلاین| این لایحه که پیشتر در مجلس نمایندگان تصویب شده بود، بعد از یک دهه تلاش و حمایت‌های دوحزبی شامگاه سه‌شنبه (22 دسامبر، 2 دی) از سد مجلس سنا نیز عبور کرد.

از زمان تصویب این دولایحه در مجلس نمایندگان آمریکا که به صورت جداگانه ارائه شده بودند، به نظر می‌رسید مجلس سنا نیز این لایحه را با اتفاق آرا تصویب کند هر چند سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا مایک لی، در نطقی (10 دسامبر) این لایحه را موجب تفرقه دانسته بود.

با وجود این اعضای کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تلاش کردند کلیات لایحه بودجه یک تریلیون و 400 هزار میلیاردی ساخت این موزه‌ها نیز پیش از تعطیلات پایان سال مسیحی در آمریکا (جمعه 25 دسامبر، 5 دی) تصویب شده و برای ابلاغ به رئیس جمهوری این کشور فرستاده شود.

تلاش برای ساخت این موزه‌ها از سال 1994 آغاز شد، وقتی یکی از بخش‌های اجرایی موسسه اسمیتسونیان/ smithsonian institution گزارشی مبنی بر بی‌توجهی به تاریخ و حضور لاتین‌تبارها در فرهنگ آمریکا منتشر کرد. کنگره آمریکا یک دهه بعد کمیسیونی برای مطالعه امکان ساخت موزه تاریخ زنان تشکیل داد زیرا در گزارش یادشده موسسه اسمیتسون بر بی‌توجهی به نقش زنان در پیشبرد آمریکا نیز تاکید شده بود.

با وجود تصویب این لوایح ساخت موزه‌های لاتین‌تبارها و تاریخ زنان که قرار است در شهر واشنگتن و تحت نظر موسسه اسمیتسونیان تاسیس شوند، بدون چالش هم نیستند. بعد از تصویب لایحه تاسیس موزه تاریخ آفریقایی‌تبارهای آمریکا در سال 2003 ساخت آن 13 سال طول کشید تا در سال 2016 به روی مردم بازشود.

بر اساس لایحه تصویب شده در کنگره 50 درصد از هزینه ساخت توسط دولت فدرال و 50 درصد دیگر باید توسط منابع خصوصی تامین شود. لنی بانچ مدیر موسسه اسمیتسونیان و موسسه موزه تاریخ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار با حمایت از ساخت دو موزه جدید می‌گوید: ساخت موزه جدید کار دشواری است، اما موسسه در صورت تامین منابع مناسب، مهارت و تخصص لازم را برای انجام این کار به درستی دارد. ما پیش از این هم موزه های مشابهی را تاسیس کرده ایم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها