کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا:

نیروهای عملیات ویژه آخرین نیروهایی خواهند بود که افغانستان را ترک می کنند

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا بعد از دیدار با نیروهای آمریکایی و رهبری نظامی آمریکا در افغانستان، گفت: نیروهای عملیات ویژه نخستین نیروهایی بودند که حدود 20 سال پیش به جنگ در افغانستان اعزام شدند و احتمالاً آخرین نیروهایی خواهند بود که این کشور را ترک می‌کنند.

نیروهای عملیات ویژه  آخرین نیروهایی خواهند بود که افغانستان را ترک می کنند
کد خبر: 454273
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۲:۵۲:۲۸

اعتمادآنلاین| میلر در سفر به جنوب کابل و محل اموزش نیروهای عملیات ویژه آمریکا به کوماندوهای افغانستان اظهار کرد: من عمداً به آنجا رفتم تا نظرات هوشمندانه آن‌ها را بشنوم و دیدگاه‌های آن‌ها من را به این نتیجه رساند که در وضعیت خوبی هستیم.

میلر در جریان سفر پیش از تعطیلات خود به افغانستان، با "اسکات میلر"، ژنرال ارتش و فرمانده آمریکا، نیروهای ائتلافی آنجا و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد تا در مورد تعهد آمریکا به تأمین امنیت افغانستان و عقب‌نشینی کنونی حدود 2 هزار و 500 سرباز آمریکایی تا 15 ژانویه (26 دی) از این کشور، گفت‌وگو کند.

میلر گفت با ژنرال میلر به طور مفصل درباره کاری که نیروهای عملیات ویژه طی چند ماه آینده انجام خواهند داد صحبت کرده، چرا که انتظار می‌رود همه نیروهای آمریکا تا مه 2021 افغانستان را ترک کنند.

آن‌ها احتمالاً آخرین نیروهای آمریکایی در این کشور برای ادامه عملیات ضدتروریسم علیه القاعده و حمایت از نیروهای امنیتی افغان هستند.

میلر یک سرباز سابق گروه پنجم نیروهای ویژه و از نخستین سربازان حاضر در افغانستان، در سال 2001 بود. وی گفت همواره احساس می‌کرده آمریکا با گسترش جنگ فراتر از نیروهای عملیات ویژه و فرستادن آن‌ها به عراق برای آغاز جنگ، یک خطای بزرگ استراتژیک مرتکب شده است.

میلر خطاب به خبرنگاران همسفر خود گفت: فکر می‌کردم عملیات ویژه و ظرفیت جنگ نامنظم، باید در افغانستان باقی می‌ماند. باید ارتش بزرگ، نیروی هوایی بزرگ حفظ می‌شد... و فکر می‌کنم اگر این کار را کرده بودیم، نتیجه متفاوتی را در افغانستان شاهد بودیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها