سرزمین موعود پرفروش ترین کتاب سال

در سال همه‌گیری کرونا که آمارها نشان می‌دهد میزان مطالعه و فروش کتاب افزایش پیدا کرده است، سرزمین موعود‌ اوباما پرفروش‌ترین کتاب است.

سرزمین موعود پرفروش ترین کتاب سال
کد خبر: 454329
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۵:۲۵:۳۱

اعتمادآنلاین| مردم در دوران همه‌گیری کرونا از بسیاری فعالیت‌های اجتماعی منع شده‌اند و برای سرگرم شدن گزینه‌های زیادی روی میز ندارند.

یکی از فعالیت‌هایی که همیشه به مردم توصیه می‌شود مطالعه کتاب‌های گوناگون است و در پی‌ همه‌گیری این کار بیشتر همه توصیه شده است. البته مردم هم چه از روی جبر و چه از روی فرصت‌یافتن بیشتر مطالعه کردند و بیشتر کتاب خریده‌اند.

در بازار جهانی کتاب آمار فروش در این مدت افزایشی بوده است و ناشران بزرگ سودهای بسیاری برده‌اند.

البته که به رسم فاصله‌گذاری اجتماعی، خرید کردن بیش از پیش از راه دور صورت گرفته است.


بدون شک یکی از دلایل مهم افزایش فروش علاوه بر ویژگی‌های دوران همه‌گیری، پیشرفت ارائه خدمات آنلاین است که در تحویل مناسب کتاب‌ها نقش موثری ایفا کرده‌ است. امکانات خرید آنلاین تا پیش از این همه‌گیری مرگبار هم وجود داشت اما این رویداد تلخ مردم را مجبور کرد تا هر چه بیشتر از این روش استفاده کنند.

در همین حال در پژوهشی که نیلسن در بریتانیا انجام داده است، نشان داد که میزان مطالعه هم در دوران قرنطینه به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. رویدادی که افزایش فروش در بازار کتاب را در پی دارد. بر اساس آمارهایی که در این پژوهش به دست آمد میزان مطالعه مردم در دوران کرونا به شکل میانگین در هفته بیش از 2 ساعت افزایش پیدا کرده است.

درباره استرالیا هم نیلسن در پژوهشی مشابه به نتایج جالبی دست پیدا کرده است. باید در نظر داشت که شیوع کرونا در استرالیا هیچگاه به شدت کشورهایی مثل آمریکا و انگلستان نبود اما در هر حال بر اساس آمار حجم بازار کتاب این کشور در سال 2020 رشد 5 درصدی داشته و به ارزش 835 میلیون دلار رسیده است.

نوح گارنر مدیر بوک‌نت کانادا می‌گوید: «آمارهای فروش سه ماه تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاملا افزایش پیدا کرده است.» این آمار با بررسی دقیق فروش بیش از 2 هزار و 500 کتابفروشی در سراسر این کشور به دست آمده است.

در ایالات متحده با نگاهی به آمار فروش می‌توان به افزایش مطالعه میان مردم پی برد. مقایسه آمار فروش از ژانویه تا سپتامبر 2020 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد نزدیک به 8 درصدی را نشان می‌دهد به رقم 5 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده است. امکان ارائه دیجیتالی کتاب‌ها از دیگر دلایل رشد فروش کتاب در دوران کرونا است. بر اساس آمارهای بازار ایالات متحده فروش کتاب‌های الکترونیکی در سال 2020 رشدی 15 درصدی دارد و در 9 ماه نخست سال به بیش از 855 میلیون دلار رسیده است.


در سالی که بحران‌های سیاسی اجتماعی جهان را درگیر کرده بود،‌ اینکه کتابی غیرداستانی پرفروش‌ترین اثر شود عجیب نیست. سرزمین موعود خاطرات دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما از زمان انتشار در اواخر آبان نشان داد که قابلیت تبدیل شدن به پرفروش‌ترین کتاب سال را دارد. کتابی که در روز نخست انتشار بیش از 800 هزار نسخه فروش رفت. این کتاب در رده نخست پرفروش‌های آمازون در سال 2020 قرار دارد.


این در حالی است که پیش از سرزمین موعود چندین کتاب درباره دونالد ترامپ از جمله «خیلی زیاد و همیشه ناکافی» نوشته مری ترامپ، با موضوعات داغ و جنجالی به بازار آمده بودند و هیچ‌یک نتوانستند به آمار فروش اثر تازه اوباما برسند.

بر اساس آماری که چند روز پیش درباره سرزمین موعود منتشر شد، تا اینجای کار بیش از 3 میلیون و 300 هزار نسخه از این کتاب فروخته شده است و می‌رود که تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب خاطرات یک رییس‌جمهور در آمریکا شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها