سرمربی تیم ملی تفنگ:

امیدوارم عضو فعالی در فدراسیون جهانی باشم/ با شروع مسابقه انگیزه‌ تیراندازان بالا می‌رود

 الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: اولین باری است که یک ایرانی به عضویت کمیته مربیان فدراسیون جهانی در می‌آید و امیدوارم عضور فعالی در این کمیته باشم.

امیدوارم عضو فعالی در فدراسیون جهانی باشم/ با شروع مسابقه انگیزه‌ تیراندازان بالا می‌رود
کد خبر: 454390
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الهام هاشمی در خصوص کسب کرسی جهانی اظهار کرد: اولین باری است که یک ایرانی به عضویت کمیته مربیان فدراسیون جهانی در می آید، این موفقیت بسیار خوبی است. امیدوارم که بتوانم عضو فعالی در این کمیته باشم و کمک کنم تا هم مربیان تیراندازی ایران به جایگاه واقعیشان برسند و هم نقش موثری در این کمیته برای مربیان تیراندازی دنیا که یکی از نمایندگان آنها خواهم بود داشته باشم. من برای اینکه مربیان تیراندازی فعال‌تر شوند ایده‌هایی دارم که امیدوارم با شروع کار که احتمالا از آغاز سال 2021 باشد آنها را ارایه دهم.

سرمربی تیم ملی تفنگ در ادامه در خصوص شروع مسابقات آزاد در رشته تفنگ و اینکه چرا این مسابقات همانند رشته تپانچه در انتخابی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی موثر نیست گفت: چرا موثر نباشد؟ برگزاری این مسابقات به منظور کمک به آمادگی بیشتر المپین‌ها، در نظر گرفتن آنها به عنوان انتخابی بازی های آسیایی 2022 و به منظور انگیزه دادن به همه تیراندازان کشور بود. آغاز این مسابقات یکی از درخواستهای من برای تمدید قراردادم بود که از مردادماه مطرح شد و من امتیازات این مرحله و مراحل بعدی را برای انتخابی در نظر خواهم گرفت.

عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی در ادامه افزود: البته من پنج مرحله مسابقه درخواست داده بودم و قرار بود این مسابقات از مهر آغاز شود، اما متاسفانه مسابقات از دی شروع شد و فکر نمی کنم بیشتر از سه مسابقه در این سال بتوانیم داشته باشیم. البته طبق برنامه‌ای که به فدراسیون ارایه کرده ام در سال آینده هم مسابقات آزاد ادامه دارد.

هاشمی در خصوص نتیجه اولین مسابقات آزاد تفنگ گفت: تیراندازان تیم ملی خداراشکر رکوردهای خوبی کسب کردند، کم کم به سطح آمادگی قبل از شیوع کرونا نزدیک می‌شوند، اما متاسفانه تیراندازان دیگر افت کرده اند. البته حق دارند چون انگیزه ای برای تمرین جدی نداشتند. با گرانی تجهیزات و نبود مسابقه انگیزه‌ای برای تمرین نبود اما امیدوارم اکنون که مسابقات شروع شده و این ها حکم انتخابی تیم ملی را دارد با انگیزه و جدی تر تمریناتشان را دنبال کنند.

وی گفت: قرار است از این ماه مسابقات لیگ هم آغاز شود، جدول بندی مسابقات هم مشخص شده است. تا مسابقه نباشد قطعا آن کسی هم که تمرین می‌کند خیلی تمریناتش موثر نیست. شرکت در مسابقه است که باعث پی بردن به نقاط ضعف و قوت و در نتیجه پیشرفت بیشتر تیراندازان می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها