لوفت‌هانزا، حامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران باز می‌گردد؟/سازمان هواپیمایی چه تضمینی به لوفت‌هانزا داده است؟

در حالی لوفت‌هانزا در همراهی با تحریم های آمریکا پروازهای خود به ایران را قطع کرد که برخی مدیران فرودگاهی به دنبال ازسرگیری پروازهای این ایرلاین تقریبا ورشکسته هستند.

لوفت‌هانزا، حامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران باز می‌گردد؟/سازمان هواپیمایی چه تضمینی به لوفت‌هانزا داده است؟
کد خبر: 454404
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۰:۰۹:۱۷

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا طی یکسال اخیر بسیاری از کسب و کارها از جمله حمل ونقل هوایی مسافری را تحت تاثیر شدید خود قرار داده است. هیچ شرکت هواپیمایی از گزند کرونا در امان نمانده و ایرلاین های بزرگ در وضعیت نامناسبی نسبت به ایرلاین های کوچک تر به سر می برند. یکی از شرکت بزرگ هواپیمایی دنیا لوفت‌هانزاست که بنابر اعلام رویترز برای اخراج حدود 30 هزار کارمند خود برنامه ریزی کرده است. این شرکت سال جدید میلادی نیز برنامه تعدیل حدود 10 هزار کارمند خود را در شرکت های تابعه آن یعنی یورووینگز، خطوط هوایی سوئیس، اتریش و بروکسل اخراج خواهد کرد.

هواپیمایی لوفت‌هانزا سال گذشته در همراهی با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، پروازهای خود به کشورمان را قطع کرد و طی این مدت با توجه به پرواز ایران ایر به فرانکفورت آلمان رفتن این ایرلاین خللی در پروازهای ایران ایجاد نکرد. اما با وجود عدم نیاز پروازهای بین المللی کشور به لوفت‌هانزا، چند ماهی است برخی مسئولان ذی ربط در سازمان هواپیمایی و برخی مدیران فرودگاهی سخت در تلاش برای برقراری پروازهای لوفت‌هانزا به ایران هستند.

اوایل ماه گذشته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای لوفت‌هانزا به ایران از نیمه دسامبر (10 روز قبل) از سرگرفته می شود. فارغ از وعده محقق نشده مقام مسئول سازمان هواپیمایی، اخیرا انتشار برخی اظهارنظرها از سوی مدیرانی که اساسا مذاکره با یک ایرلاین خارجی به آنها ارتباطی ندارد، شائبه هایی را به وجود آورده است. چند روز پیش یکی از مدیران فرودگاهی علاوه بر اعلام مذاکره با لوفت‌هانزا برای برقراری پروازها به ایران از شماری برنامه های توسعه ای خبر داده است. در خصوص این سخنان باید به چند نکته اشاره شود؛

1-«لوفت‌هانزا در حال بررسی برقراری پروازهای خود به فرودگاه امام خمینی (ره) است.» از زمانیکه لوفت‌هانزا پروزهای خود به ایران را در همراهی با تحریم های آمریکا لغو کرد تا امروز هیچ واکنش رسمی نه از سوی مدیران این ایرلاین و نه از سوی رسانه های خارجی مبنی بر تمایل به ازسرگیری پروازها به کشورمان منتشر نشده است.

2-این مدیر در بخشی از سخنانش گفته که آسمان ایران برای همه پروازهای خارجی امن است. قطعا همینگونه است، اگر چنین نبود که شرکت های هواپیمایی منطقه نه پروازی به ایران داشتند و نه این که از آسمان ایران برای انجام پروازهای خود استفاده می کردند.

3-ارائه تضمین از سوی سازمان هواپیمایی به لوفت‌هانزا یکی دیگر از مسائل عجیبی است که این مدیر فرودگاهی به آن اشاره کرده است. سازمان هواپیمایی کشوری چه تضامینی را به ایرلاین حامی تحریم های آمریکا داده است. به نظر می رسد مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری بایستی در این رابطه شفاف سازی کنند.

4-جهت اطلاع برخی مدیران بخش حمل ونقل هوایی کشور لازم است به این نکته اشاره شود که آژانس ایمنی هوانوردی اروپا طی نوتامی به شرکت های هواپیمایی این قاره اعلام کرده پرواز از آسمان ایران در ارتفاع زیر 25 هزار پا با ریسک بالا همراه است. به عبارت دیگر تا زمانیکه این نوتام برقرار است، برقراری پرواز ایرلاین های اروپایی به ایران و استفاده از آسمان کشورمان توسط آنها امکان پذیر نخواهد بود.

نیمه ماه گذشته هفته نامه آلمانی Bild am Sonntag با استناد به منابع آکاه اعلام کرده لوفت‌هانزا 20 هزار شغل را در خارج از آلمان کاهش خواهد داد و بخش کیترینگ خود را با 7500 کارمند، به فروش خواهد رساند. همانگونه که مشهود است ایرلاین آلمانی در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و باتوجه به همین مسئله آنها باید برای ازسرگیری پروازهای خود به ایران تضامینی را به سازمان هواپیمایی بدهند نه بالعکس. در این وضعیت شنیده می شود بسته تخفیفی جالب توجهی به لوفت‌هانزا برای برقراری پروازهای خود به کشورمان ارئه شده است!

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها