کد خبر: 454464
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۷:۵۹
| |

چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه:

به‌دنبال بهبود روابط با اتحادیه اروپا هستیم

وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره به گفت‌وگوهای این کشور با اتحادیه اروپا برای یافتن نقشه‌راه آینده ارتباطات متقابل، گفت با برداشتن گام‌هایی به‌دنبال بهبود روابط دو طرف هستند.

به‌دنبال بهبود روابط  با اتحادیه اروپا هستیم
کد خبر: 454464
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۷:۵۹

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره به گفت‌وگوهای این کشور با اتحادیه اروپا برای یافتن نقشه‌راه آینده ارتباطات متقابل، گفت با برداشتن گام‌هایی به‌دنبال بهبود روابط دو طرف هستند.

علی‌رغم تنش‌های اخیر بین ترکیه و کشورهای حوزه شرق مدیترانه بر سر حفاری‌های اکتشاف نفت و گاز و تهدید اتحادیه اروپا به تحریم این کشور، آنکارا به دنبال بهبود روابط با این سازمان است.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه پنجشنبه گفت آنکارا و اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا «فضای مثبتی» را در بحبوحه تنش‌ها با برخی اعضای این اتحادیه برقرار کنند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» چاووش‌اوغلو طی سخنرانی آنلاین در شورای روابط بین‌الملل ترکیه توضیح داد: «ما در تلاش هستیم تا از طریق برخی گام‌های متقابل، فضای مثبتی را [در روابط دو طرف] ایجاد کنیم».

وی ضمن اشاره به تماس تلفنی اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با برخی سران اروپایی از جمله «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، گفت: «در حال کار بر روی نقشه راهی برای [روابط] آینده هستیم».

پیش از این، اردوغان با بیان اینکه روابط این کشور با اروپا و آمریکا طی یک سال اخیر دچار دشواری‌هایی شده بود، ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت جدید دموکرات در آمریکا، فصل جدیدی در روابط آنها رقم بخورد.

هفته قبل بود که وزارت خزانه ‌داری آمریکا از تحریم رئیس صنایع دفاعی ترکیه خبر داد. منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را تحریم کرده است.

از سوی دیگر، سران اتحادیه اروپا به ترکیه شدیداََ هشدار دادند در صورتی که دست از «حفاری‌های غیرقانونی» در شرق مدیترانه برندارد، با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها