حدود 100 کوهنورد در برف توچال گرفتار شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ارائه گزارشی از گرفتار شدن حدود 100 نفر از کوهنوردان در برف ایستگاه شماره 7 توچال، گفت: بیمارستان‌‌های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده‌‌باش قرار گرفتند.

حدود 100 کوهنورد در برف توچال گرفتار شدند
کد خبر: 454486
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۴:۵۸:۱۱

اعتمادآنلاین| مجتبی خالدی؛ با اشاره به حادثه‌‌ گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در کولاک برف ایستگاه 7 توچال، اظهار کرد: ساعت یک و 30 دقیقه بعد از ظهر امروز، از ایستگاه شماره هفت توچال، با مرکز اورژانس تهران تماسی گرفته و گزارشی مبنی بر گرفتار شدن حدود 100 نفر از کوهنوردان ارائه شد؛ بلافاصله با همکاران هلال احمر، سازمان مدیریت بحران شهر تهران، آتش نشانی و مسئولین ایستگاه توچال تماس گرفته و مشخص شد علیرغم توصیه‌‌هایی که مدیریت توچال به کوهنوردان داشته است، این افراد اقدام به صعود کرده‌‌اند.

وی افزود: با شرایط موجود و برف و کولاکی که در ایستگاه‌‌های بالایی اتفاق افتاده بود احتمال می‌‌رفت که سلامت کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد؛ مرکز اورژانس تهران بلافاصله یک دستگاه اتوبوس‌‌آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس زمینی مهیا کرد که در ایستگاه یک مستقر شوند ولی انتقال این افراد از ایستگاه‌‌های بالاتر به این ایستگاه مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان آتش‌‌نشانی بود که هماهنگی با این دوستان صورت گرفت. آمادگی لازم برای درمان افرادی که احتمال سرمازدگی برای آن‌‌ها وجود دارد انجام شده است و بیمارستان‌‌های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده‌‌باش قرار گرفتند.

خالدی با بیان این‌‌که همچنان در حال رصد وضعیت هستیم، ادامه داد: تله‌‌کابین راه‌‌اندازی شده و در حال جابجایی افراد به ایستگاه‌‌های پایین‌‌تر است و اورژانس آمادگی انتقال مصدومین احتمالی به مراکز درمانی را دارد.

بخشی از افراد گرفتار شده در کولاک به ایستگاه‌ اول هدایت شدند و پنج نفر نیز در کوه‌‌ها گرفتار شده بودند که پیدا شده و به ایستگاه اول هدایت شدند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها