گونه جدید ویروس کرونا در فرانسه هم کشف شد

وزارت بهداشت فرانسه از شناسایی نخستین مورد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

گونه جدید ویروس کرونا در فرانسه هم کشف شد
کد خبر: 454527
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۰۷:۲۳:۳۰

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت فرانسه از شناسایی نخستین مورد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در این کشور خبرداد.

این رسانه فرانسوی به نقل از وزارت بهداشت این کشور افزود: آزمایش گونه جدید کرونای یک مرد فرانسوی مقیم انگلیس در شهر تور/Tours (شهری در مرکز فرانسه) مثبت اعلام شده و در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد.

«اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه پیشتر در گفت‌وگو با رادیو اروپا 1 گفته بود که ممکن است گونه جدید ویروس کرونا در حال انتشار در فرانسه باشد هر چند که آزمایش‌های اخیر آن را شناسایی نکرده‌اند.

وی افزود که واکسن‌هایی که به تازگی برای از بین بردن این ویروس ساخته شده‌اند می‌توانند در برابر گونه جدید آن نیز کارساز باشند.

به گزارش فرانس 24؛ پس از تایید واکسن کرونای شرکت فایزر- بایون تک توسط سازمان دارویی اروپا، نهاد نظارت بر وضعیت بهداشت و سلامت فرانسه نیز این واکسن را برای استفاده در سراسر کشور تایید کرده است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز در واکنش به کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و نگرانی های جهانی نسبت به وضعیت جدید شیوع کرونا گفت: لازم است سطح هوشیاری و آمادگی های مرتبط با تدابیر کرونایی در فرانسه افزایش یابد.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس هفته پیش خبر داد که گونه جدیدی از ویروس کرونا که سرعت سرایت بیشتری دارد در جنوب شرقی این کشور شیوع یافته است. در همین حال بیشتر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از گسترش این ویروس، سفرها از انگلیس و بالعکس را متوقف کرده‌اند.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه پس از مثبت اعلام شدن ابتلایش به کرونا در قرنطینه به سر می برد.کاخ الیزه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه عاری از علائم بیماری کووید 19 است و دیگر نیازی به ماندن در قرنطینه نیست.

در پی شیوع ویروس کرونا در فرانسه تا کنون دو میلیون و 547 هزار و 771 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده و 62 هزار و 427 نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس داده های ارائه شده توسط مرکز ورد متر، فرانسه هم اکنون در جایگاه پنجم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها