کد خبر: 454572
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

زهرا قنبری، مهاجم تیم فوتبال وچان کردستان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تیم ملی فوتبال زنان ایران شرایط خوبی ندارد / اولین لژیونر زن فوتبال ایران بودم / فوتبال مردان را تماشا نمی‌کنم

مهاجم تیم وچان کردستان معتقد است به این خاطر که از سال گذشته هیچ اردوی آماده‌سازی‌ای برای تیم فوتبال بانوان برگزار نشده، تیم ملی اصلاً شرایط مطلوبی ندارد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران شرایط خوبی ندارد / اولین لژیونر زن فوتبال ایران بودم / فوتبال مردان را تماشا نمی‌کنم
کد خبر: 454572
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز- زهرا قنبری در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در خصوص شرایط تمرینی تیم وچان کردستان گفت: 2 ماهی می‌شود که تیم ما زودتر از زمان شروع لیگ تمرینات آماده‌سازی‌اش را شروع کرده که خوشبختانه در حال حاضر به دلیل انجام تمرینات منظم تیم از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. امیدوارم بتوانیم امسال به اهداف تیمی‌مان دست پیدا کنیم و باعث خوشحالی هواداران شویم.

او درباره اینکه در سال 97_98 با 51 گل زده خانم گل فوتبال ایران شد که این رکورد در تاریخ فوتبال کشور، در هر 2 رده زنان و مردان، بی‌سابقه بوده و چقدر امید دارد تا دوباره بتواند به این عنوان دست پیدا کند، گفت: برای رسیدن به این رکورد خیلی تلاش کردم. روزهایی بوده که واقعاً سخت تمرین کرده‌ام و مصدوم هم شده‌ام. زحمت بسیار زیادی کشیدم تا بتوانم بهترین بازیکن و خانم گل لیگ برتر فوتبال کشور شوم. البته به این خاطر که این رکوردها جزئی از اهداف زندگی‌ام بود خیلی سخت برایشان تلاش کردم و خدا را شکر توانستم به آنها دست پیدا کنم. امسال هم با وجود اینکه در صدر جدول خانم گلی هستم دوست دارم که تیم وچان به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. بعد از قهرمانی وچان امیدوارم بتوانم افتخارات فردی را که برایم مهم است به دست آورم. ولی اینکه بخواهم دوباره آن 51 گل را بزنم فکر می‌کنم با توجه به شرایط فعلی کمی دور از دسترس باشد چراکه در حال حاضر تعداد بازی‌ها خیلی کمتر از قبل شده و شرایط‌ هم خیلی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است. ولی با تمام اینها امیدوارم بتوانم برای تیمم مثمرثمر باشم و عملکرد قابل قبولی از خودم به نمایش بگذارم.

زهرا قنبری1

مهاجم تیم وچان کردستان در پاسخ به این سوال که بین او، گلنوش خسروی و سبا سلیمی چه کسی اولین لژیونر فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود، توضیح داد: تا آنجا که می‌دانم گلنوش سال گذشته به لیگ ترکیه پیوست و سبا سلیمی هم در حال حاضر بازی نمی‌کند، فقط گفتند که به لیگ آذربایجان رفته و لژیونر شده است. ولی من در سال 95 با همکاری و تلاش چند نفر از بازیکنان ایرانی در لیگ عراق بازی کردم که توانستیم به کمک آنها تیم گاز شمال کرکوک را قهرمان لیگ برتر آن زمان عراق کنیم. بعد از آن بازیکنان زن بیشتری توانستند به عنوان فوتبالیست لژیونر وارد لیگ‌های مختلف شوند که این به‌شخصه برای من خیلی باعث افتخار است. البته من هرگز دنبال این نبودم که بگویم من اولین نفر هستم. این مسائل هرگز برایم اهمیتی نداشته است. با تمام اینها دوست دارم برای تمامی ورزشکاران زن و مرد کشورم که برای بالا بردن پرچم ایران عزیزمان شبانه‌روز تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت و سربلندی داشته باشم.

قنبری ارزیابی خود را از شرایط تیم ملی فوتبال زنان چنین بیان کرد: متاسفانه در تیم ملی شرایط خوبی نداریم چون از سال گذشته تا به حال هیچ اردویی نداشته‌ایم. فکر می‌کنم بازیکن‌ها علاوه بر اینکه دوست دارند در لیگ فوتبال بازی کنند این هدف و امید را هم دارند که بتوانند به تیم ملی راه یابند. ولی ما این شرایط را نداریم و اردوهای ملی برگزار نمی‎شود که واقعاً جای تاسف است. همیشه سه چهار ماه مانده به مسابقه برای ما اردو برگزار کرده‌اند و انتظار هم داشته‌اند بهترین نتیجه را کسب کنیم. چنین چیزی اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ حتی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا هم که باشد هرگز نمی‌تواند با این وضعیت نتیجه بگیرد. در تیم ملی همیشه 20 تا 30 درصد امکانات در اختیارمان می‌گذارند اما انتظار دارند نتیجه عالی کسب کنیم. هیچ کجای دنیا چنین چیزی منطقی و قابل قبول نیست. در حال حاضر تیم ملی ما در شرایط بسیار بدی قرار دارد. تا آنجا که می‌دانم، تیم‌های خیلی خوب دنیا شاید به خاطر شیوع ویروس کرونا کمی شرایط‌شان تغییر کرده باشد ولی هیچ‌کدام از آن کشورها تیم ملی کشورشان را به امان خدا رها نکرده‌اند.

زهرا قنبری3

او ادامه داد: برای مثال در سال‌های گذشته زمانی که ما با تیم ملی سوئد یک بازی دوستانه داشتیم بازیکنان آنها به ما می‌گفتند، با وجود اینکه خیلی لیگ پرفشار و سختی را برگزار می‌کنیم ولی هفته‌ای 2 سه جلسه اردوی ملی هم داریم تا هماهنگی بین بازیکنان حفظ شود و از شرایط مسابقه دور نشویم. متاسفانه دقیقاً برعکس لیگ برتر ایران که سال به سال در حال پیشرفت است ولی تیم ملی فوتبال زنان اصلاً وضعیت خوبی ندارد. خواهشم از مسئولان این است که تیم ملی زنان را نادیده نگیرند. حالا زمان شیوع ویروس کرونا را فاکتور می‌گیریم ولی این کرونا بالاخره تمام می‌شود. امیدوارم این بار دیگر سه چهار ماه قبل مسابقات برای ما اردو برگزار نکنند. مسئولان نباید هیچ زمان تیم ملی را به حال خودش رها کنند. باید اردوها همیشه به شکل منظم برقرار باشد تا تمامی بازیکنان چه قدیمی‌ها و چه بازیکنانی که جدید به تیم اضافه می‌شوند همگی با یکدیگر هماهنگ باشند و بتوانیم تیم ملی قوی و منسجمی داشته باشیم. امیدوارم مسئولان هرچه زودتر به این وضعیت رسیدگی کنند تا تیم ملی بتواند در رویارویی با تیم‌های مختلف بازی‌های متفاوتی را تجربه کند و به یکدستی و هماهنگی بسیار بالایی برسد.

زهرا قنبری در آخر در پاسخ به این سوال که آیا لیگ مردان را دنبال می‌کند و بازی کدام بازیکن را بیشتر می‌پسندد، گفت: واقعیتش را بگویم، اصلاً فوتبال آقایان را دنبال نمی‌کنم. به همین خاطر نمی‌توانم بگویم که بازی چه کسی بهتر است. ولی همیشه اسطوره‌های خوبی در فوتبال کشورمان داشته‌ایم که به‌شخصه برای من و خیلی‌های دیگر الگو بوده‌اند. افرادی مثل علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا که برای تمامی آنها هر کجا هستند آرزوی موفقیت و سلامت دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها