حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز:

مجلسِٖ محصولِ عملکرد شورای ائتلاف دچار چند دستگی است / شورای وحدت یک اتفاق دائمی است

دبیرکل حزب سبز گفت: با توجه به روحیه تعاملی آقای محصولی، پیش‌بینی می‌شود که ایشان تعامل بهتری با سایر احزاب اصولگرا داشته باشد.

مجلسِٖ محصولِ عملکرد شورای ائتلاف دچار چند دستگی است / شورای وحدت یک اتفاق دائمی است
کد خبر: 454587
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۰۹:۴۸:۱۲

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز درباره سازوکار ائتلافی جدید اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز گفت: ما پیش از انتخابات مجلس جلساتی را با جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌کردیم و همزمان هم تعامل کاملی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب داشتیم و این تعامل منجر به لیست مشترک و هماهنگی در شهرستان‌ها و حتی هماهنگی در لیست تهران شد.

وی افزود: آن جلساتی که با جامعه روحانیت برگزار می‌شد اکنون منتهی به شورای وحدت شده است و به دنبال این هستیم که احزاب اصولگرا و نیروهای انقلابی و ارزشی درکنار هم جمع شوند، در همین راستا درخواست ما از روحانیت مبارز این بود که بحث نظارت، داوری و تلاش برای وحدت درون جریانی را دنبال کنند. البته در عین حال که به دنبال وحدت هستیم و معتقدیم که این وحدت باید گسترده شود اما فعالیت‌های خود را برای انتخابات کردیم و کار با شدت زیادی در حال پیش رفتن است.

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص اختلاف نظری که میان دو طیف «شورای وحدت» و «شورای ائتلاف» وجود دارد و هر گروه دیگری را به وحدت با خود دعوت می‌کند، بیان داشت: دستیابی به وحدت به صرف کردن یک پروسه طولانی زمانی نیاز دارد اما رسیدن به یک ائتلاف انتخاباتی کوتاه مدت امکانپذیر است. البته مساله این است که همواره ائتلاف‌های ما انتخاباتی بوده است و این بار برخلاف سنوات گذشته روحانیت مبارز به دنبال یک اتفاق دائمی است نه محدود به انتخابات پیش‌رو، در نتیجه ممکن است که این امر زمان زیادی نیاز داشته باشد و به نتیجه رسیدن آن کمی طولانی شود.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که روحانیت مبارز با توجه به ریشه‌ای که در فعالیت‌های سیاسی دارد و تشکلات قوی و سازمان یافته‌ای که در سراسر کشور ایجاده کرده است و همچنین حضور فعال نیروهای روحانیت در عرصه‌های مختلف توان و امکان ایجاد چنین وحدتی را دارا است. اما مجموعه شورای ائتلاف یک اتفاق موقت و فصلی است، به همین دلیل است که اکنون مشاهده می‌شود مجلسی که در نتیجه اقدامات این دوستان شکل گرفت نتوانست در درون خود به یک فراکسیون قوی تبدیل شود، اکنون هم چند دستگی در این زمینه وجود دارد.

کنعانی مقدم در پایان در خصوص میزان شانسی که برای پیوستن جبهه پایداری به شورای وحدت وجود دارد، اظهار داشت: برای جبهه پایداری صندلی را خالی نگه‌داشتیم و با توجه به اینکه اقای محصولی دبیرکل این حزب شده است؛ براساس شناخت و سابقه آشنایی که از او دارم و با توجه به روحیه تعاملی خیلی بالایی که دارد اینطور به‌نظر می‌رسد که ایشان تعامل خوبی را با احزاب اصولگرا داشته باشند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها