کد خبر: 454623
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مشکلات روحی در میان پناهجویان گرفتار در یونان شدت گرفته است

شرایط روحی و روانی پناهجویانی که در انتظار انتقال به کشورهای اروپایی در یونان گرفتار شده‌اند رو به وخامت است.

مشکلات روحی در میان پناهجویان گرفتار در یونان شدت گرفته است
کد خبر: 454623
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شرایط روحی و روانی پناهجویانی که در انتظار انتقال به کشورهای اروپایی در یونان گرفتار شده‌اند رو به وخامت است.

به گزارش اعتمادآنلاین، گاردین در گزارشی در این باره نوشت: پناهجویانی که در چند جزیره یونان گرفتار مانده‌اند در موقعیتی نه‌چندان بهتر از کشورهای خود به سر می‌برند.

آنانی که از جنگ و ناامنی‌های مناطق خود گریخته‌اند امروز نیز با شرایطی به مراتب وخیم‌تر از گذشته مواجه هستند.

نادیا مادر پنج کودک است که شب گذشته به خاطر گریه‌های مستمر کودک اتیسمی‌اش بیدار مانده بود؛ ماتین هفت‌ساله تا صبح به خاطر صدای برخورد قطرات باران با چادری که در آن سکونت دارند فریاد می‌کشید و می‌خواست این صداها خاموش شوند.

این خانواده افغانستانی به همراه تعداد زیادی از خانواده‌های پناهجوی دیگر در جزیره «لیسبوس» یونان در چادر اسکان داده شده‌اند.

آنها برخی از بازماندگان آتش‌سوزی اردوگاه بدنام «موریا» هستند که سال گذشته به وقوع پیوست.

بر اساس گزارشی که یک کمیته بین‌المللی اخیراً با استناد به شهادت 904 پناهجو منتشر کرده، 71 درصد از ساکنان اردوگاه‌های جزایر «لیسبوس»، «خیوس» و «اسموس» از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند و همچنین میانگین خودآزاری در میان آنها 66 درصد افزایش پیدا کرده است.

آنا شیگل فعال یکی از گروه‌های امدادرسان هم می‌گوید، بی‌ثباتی عاطفی به شدت در میان کودکان پناهجو رایج است، مساله‌ای که باعث می‌شود در آینده آنها شخصیتی یا به شدت خصومت‌گرا یا به شدت غمگین داشته باشند.

طبق پایش انجام‌گرفته، شب‌ادراری، لکنت زبان و راه رفتن در خواب از دیگر مشکلات روانی کودکان و نوجوانان پناهجو به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها