هر 10 دقیقه، یک مرگ کرونایی در لس‌آنجلس

بنا بر آمار، بخش لس‌‌آنجلس (شامل شهر لس‌آنجلس و مناطق اطراف) در ایالت کالیفرنیا شاهد یک مرگ بر اثر کرونا در هر ده دقیقه است.

هر 10 دقیقه، یک مرگ کرونایی در لس‌آنجلس
کد خبر: 454722
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۷:۴۸:۳۲

اعتمادآنلاین| بنابر آمار، لس‌‌آنجلس در حالی هر دقیقه یک فوتی بر اثر ابتلا به کرونا را ثبت می‌کند که مقامات نگرانند بعد از کریسمس، اوضاع بدتر شود.

بخش لس ‌آنجلس (شامل شهر لس آنجلس و مناطق اطراف) در ایالت کالیفرنیا شاهد یک مرگ بر اثر کرونا در هر ده دقیقه است.

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز»، لس آنجلس بعد از تعطیلی روز شکرگزاری شاهد افزایش موارد ابتلا به دلیل دورهمی‌های مرتبط با کریسمس علیرغم هشدارها، بوده است. بنابر این گزارش موارد ابتلا در لس ‌آنجلس افزایش چهار برابری داشته است.

دکتر «باربارا فرر» مسئول بهداشت عمومی بخش لس آنجلس هشدار داد: اگر آنچه در تعطیلات زمستانی در حال رخ دادن است، کاملاً یا نیمی از آنچه باشد که در تعطیلات شکرگزاری رخ داد، در دردسر بزگی خواهیم بود.

دکتر «استفان پترسون» هم که در بیمارستانی در «ریورساید» (منطقه‌ای در شهر لس آنجلس) کار می‌کند، در همین خصوص گفت افزایش موارد ابتلا تغییر قابل توجهی در مشخصات جمعیتی بیماران ایجاد کرده است.

وی در این خصوص گفت: همچنان شاهد ابتلای افرادی هستیم که جزو جمعیت آسیب‌پذیر ما هستند. افراد مسن، افرادی که بیماری مزمن دارند. اما در عین حال شاهد ابتلای افرادی هستیم که در دهه 20 و 30 و اوایل دهه 40 زندگی خود به سر می‌برند.

بنابر آمار، آمریکا همچنان به لحاظ تعداد موارد ابتلا و فوتی در صدر جدول کشورهای درگیر جهان با این بیماری قرار دارد و طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، از ابتدای همه‌گیری کرونا در این کشور تاکنون، 19 میلیون و 210 هزار و 460 نفر به این ویروس مبتلا شده و 338 هزار و 263 آمریکایی بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

اوضاع در کشورهای اروپایی هم نگران‌کننده است، بخصوص که نوع جهش یافته این ویروس از انگلیس وارد سایر کشورهای این قاره شده است.

گونه جدید ویروس کرونا که میزان انتشار آن بسیار بیشتر از گونه اولیه ویروس کرونا می‌باشد سبب شده تا اغلب کشورهای اروپایی پروازهای ورودی از انگلیس را متوقف کنند.

دولت آمریکا هم از تمامی مسافران از مبدأ انگلیس که قصد ورود به این کشور را دارند خواسته 72 ساعت قبل از سفر به ایالات متحده تست کرونا بدهند تا از سالم بودنشان اطمینان حاصل شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها