روایت «همایون شجریان» از آماده‌سازی سنگ مزار پدرش + تصویر

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی روز دوشنبه هشتم دی ماه با انتشار پستی در صفحه شخصی گزارشی را از روند ساخت سنگ مزار پدرش محمدرضا شجریان به مردم ارائه داد.

روایت «همایون شجریان» از آماده‌سازی سنگ مزار پدرش + تصویر
کد خبر: 455103
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| طی روزهای گذشته برخی از عکس‌های منتشر شده منتسب به مزار مرحوم محمدرضا شجریان، از فقدان سنگ بر مزار این خواننده فقید موسیقی ایرانی خبر می‌داد، شرایطی که موجب شد تا همایون شجریان فرزند این هنرمند در پستی به ارائه توضیحاتی در این مورد پرداخته و از آماده شدن سنگ مزار پدرش خبر دهد.

در متن منتشر شده از سوی همایون شجریان آمده است:

با درود به شما مهربانان گرامی. طراحی سنگ مزار پدر پس از به جا آوردن مراسم هفتم توسط استاد بیژن جناب، آغاز و چندین طرح آماده گردید. سپس با عزیزان بزرگوار (استاد سایه و استاد شفیعی کدکنی) مشورت انجام گرفت.

هر دو بزرگوار با اینجانب هم عقیده بودند تا تنها به اسم پدر و عبارت خاک پای مردم ایران با دست خط خودشان که دنیایی سخن است بسنده شود چرا که نیاز به هیچ شعر و توصیفی برای پدر نیست و نامشان گویای کامل شفاف همه چیز است.

بنابراین از استاد امیرخانی بزرگوار خواهش نمودم تا نام پدر و تاریخ‌های وفات و تولد ایشان را خوش نویسی فرمایند. ایشان قبول زحمت فرموده و این درخواست را به انجام رساندند.

طرح به مرحله نهایی رسید، سپس جناب بهبودی و مجموعه ایشان که سالیان درازی است در داخل و خارج از کشور در زمینه سنگ فعالیت دارند، پیشنهاد سنگ مزار پدر را با خانواده مطرح و به مردم ایران هدیه کردند. ایشان و همکارانشان وقت و انرژی زیادی صرف دقت در انجام این مسئولیت نمودند تا همه چیز آن طور شود که در طرح استاد جناب آمده است.

تمام این مراحل به علاوه توافقاتی که باید با نگاه مثبت‌تر نهایی می‌شد، به زمان و صبوری نیاز داشت و شکر ایزد که انجام پذیرفت.

با وجود نگرانی‌هایی که مجموعه بهبودی از وجود سرما برای نصب سنگ داشتند و دارند به امید خدا در یکی دو روز پیش رو این کار به انجام خواهد رسید.

تصاویر مراحل ساخت تا نصب را در اختیار دوستان در فضای مجازی قرار خواهیم داد تا عزیزانی که علاقه مند هستند به یادگار داشته باشند. سلامت و برقرار باشید»

سنگ آرامگاه محمدرضا شجریان

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها