بی.ام.و روی تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری می‌کند

بی.ام.و در نظر دارد یک ششم کل خودروهای خود را تا 2023 به صورت برقی تولید کند.

بی.ام.و روی تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری می‌کند
کد خبر: 455119
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۰۷:۳۳:۱۹

اعتمادآنلاین| خودروسازی آلمانی بی ام و در نظر دارد تا بخش قابل توجهی از خطوط تولید خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. اولیور زیپسه- مدیرعامل بی ام و در گفت وگو با روزنامه آگسبورگر آلگماینه گفت: به طور قابل توجهی در حال افزایش توان خود در تولید خودروهای برقی هستیم. بین سال های 2021 تا 2023 حدود 250 هزار خودرو بیشتر از برنامه ریزی قبلی خود خودرو برقی تولید خواهیم کرد.

زیپسه که از زمان روی کار آمدن خود روی بیشتر شدن سهم خودروهای هیبریدی و الکتریکی از خط تولید بی ام و تاکید داشته است از برنامه ریزی برای تولید یک خودروی برقی به ازای هر شش خودرو معمولی تا سال 2023 خبر داد. سهم خودروهای الکتریکی از تولیدات بی ام و در حال حاضر حدود هشت درصد است. زیپسه همچنین بر اهمیت توسعه زیرساخت های مربوط به شارژ خودروهای الکتریکی تاکید کرد.

به گفته زیپسه، هر هفته حدود 1300 جایگاه شارژ برقی خودرو در جهان افتتاح می شود اما هدف گذاری آن است که این رقم در آینده به 15هزار جایگاه در هفته افزایش پیدا کند.

طبق اعلام بی ام و قرار است تا افق زمانی 2030 حدود هفت میلیون خودروی الکتریکی توسط این شرکت تولید شود. اولیور زیپسه- مدیرعامل جدید بی ام و هدف از این کار را تبدیل بی ام و به رهبر بازار خودروهای الکتریکی، عمل به تعهدات محیط زیستی و ایجاد مزیت رقابتی مقابل برندهایی نظیر بنز، تسلا، جگوار و لکسوس عنوان کرده است. با افزایش تمایل به خرید خودروی برقی در آلمان، تسلا کار راه اندازی یک کارخانه تولید باتری خودروهای برقی را در نزدیکی برلین آغاز کرده است.

تاکنون بی ام و بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی به فروش رسانده است اما این شرکت انتظار دارد میزان فروش خودروهای الکتریکی خود را در کوتاه مدت به یک میلیون دستگاه برساند. تمامی خودروهای سری i، سری پنج و سری هفت در برنامه این شرکت برای الکتریکی شدن هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها