برنامه حزب اعتمادملی برای انتخابات 1400 چیست؟

سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: از بین الیاس حضرتی، محمدعلی افشانی و محمدجواد حق‌شناس یک نفر به عنوان نامزد نهایی حزب اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.

برنامه حزب اعتمادملی برای انتخابات 1400 چیست؟
کد خبر: 455150
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۰۸:۵۴:۰۶

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه حزب اعتماد ملی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزبی خواهد داشت، اظهار کرد: در دفتر سیاسی حزب تصویب شد که با نامزد حزبی وارد انتخابات شویم با این حال اعتمادملی در راستای دستیابی به اجماع در میان اصلاح طلبان تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: در کمیته سیاسی حزب تصویب شد که از بین الیاس حضرتی، محمدعلی افشانی و محمدجواد حق شناس یک نفر به عنوان نامزد اعتمادملی معرفی شود. پس از اعلام نام یک نفر از میان این سه توسط دفتر سیاسی ، شورای مرکزی حزب موضوع را بررسی کرده و اگر شورای مرکزی مصوبه دفتر سیاسی را تصویب کرد، نامزد نهایی حزب انتخاب و معرفی می شود.

گرامی مقدم درباره موضع کروبی دبیرکل اعتمادملی نسبت به انتخاب دفتر سیاسی، گفت: دبیرکل هنوز در جریان این تصمیم قرار نگرفته است، زیرا فعلا بحث ها در دفتر سیاسی نهایی نشده و شورای مرکزی هم تصمیم نگرفته است. بعد از اینکه شورای مرکزی تصمیم خود را گرفت، دبیرکل نیز در جریان قرار می گیرد.

این فعال سیاسی درباره امکان رای آوری افراد تعیین شده توسط کمیته سیاسی اعتماد ملی، خاطرنشان کرد: هر سه نفر از شخصیت های باتجربه و باسابقه هستند. الیاس حضرتی پنج دوره نماینده مجلس بوده است. حق شناس فردی با سابقه سیاسی است که سابقه معاونت وزیر فرهنگ در دوره اصلاحات را داشته و اکنون هم عضو شورای شهر تهران است. افشانی نیز تجارب مدیریتی مختلفی در سطح استاندار، شهردار تهران و معاون وزیر کشور را داشته و هر سه نفر شرایط برای ریاست جمهوری را دارند.

گرامی مقدم همچنین درباره سازوکار مدنظر اعتمادملی برای دستیابی به اجماع میان اصلاح طلبان، تصریح کرد: بعد از آنکه شورای نگهبان، صلاحیت نامزدهای انتخابات را تایید کرد، نظرسنجی بهترین راه برای انتخاب نامزد اصلاح طلبان خواهد بود. در واقع همه نامزدهای اصلاح طلبی که تایید صلاحیت شده اند، فعالیت خود را آغاز می کنند و بعد نظرسنجی ها، نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان درباره نامزد نهایی تصمیم می گیرد و ما هم در اعتمادملی از این تصمیم حمایت می کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها