رئیس شورای تامین دام کشور:

رونق تولید دام زنده در کشور مانع از واردات گوشت شده است/ در تولید گوشت قرمز به خوداتکایی کامل رسیدیم

رئیس شورای تامین دام کشور از خود اتکایی تولید گوشت قرمز خبر داد و گفت: با رونق تولید دام زنده از ابتدای سالجاری تا امروز حتی یک کیلوگرم گوشت قرمز به کشور وارد نشده است.

رونق تولید دام زنده در کشور مانع از واردات گوشت شده است/ در تولید گوشت قرمز به خوداتکایی کامل رسیدیم
کد خبر: 455213
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۲:۰۳:۰۳

اعتمادآنلاین| منصور پوریان درباره آخرین وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور، گفت: در حال حاضر 67 میلیون راس جمعیت ثابت دام سبک کشور است. تولید فصلی جمعیت دام سنگین نیز به 150 هزار راس رسیده است.

به گفته پوریان؛ با این جمعیت دامی کشور به خوداتکایی کامل در تولید گوشت قرمز رسیده است.

وی با تاکید براینکه از ابتدای سال تا امروز حتی یک کیلوگرم گوشت قرمز وارد کشور نشده است،‌ افزود: برای حفظ و تداوم خوداتکایی گوشت نیاز به حمایت از تولیدکننده است.

پوریان اظهار کرد: یکی از عواملی که می‌تواند تداوم خوداتکایی تولید را تهدید کند بازار نابسامان مصرف است. در حال حاضر 100 هزار راس دام سنگین مازاد در دامداری‌ها وجود دارد که بازار کشش جذب آن را ندارد.

پوریان خرید حمایتی با قیمت مناسب و باز شدن باب صادرات برای خروج مازاد تولید را دو راهکار اصلی برای تداوم خوداتکایی تولید در شرایط مازاد تولید دانست.

وی یادآور شد: هر چند وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده است برای پایداری تولید در شرایط مازاد، خرید حمایتی را انجام می‌‌دهد اما قیمت مناسبی برای آن تعیین نکرده است.

پوریان معتقد است؛ در شرایطی که وزارت جهادکشاورزی حاضر به خرید گوشت قرمز از دامداران به قیمت مناسب نیست یعنی عملا حمایتی از دامدار انجام نمی‌گیرد.

رئیس شورای تامین دام کشور پیش بینی کرد: در صورت حمایت مناسب از تولید و برنامه‌ریزی برای مازاد صادرات دامداران این توانایی را دارند که علاوه بر تامین نیاز داخل، سالانه 50 هزار تن گوشت گوساله و 35 هزار تن گوشت گوسفند را برای صادرات و ارزآوری تولید کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها