کد خبر: 455247
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۴:۵۰
| |

آماده باش نیروهای اتیوپی در مرز سودان

وزارت خارجه اتیوپی از آماده باش نیروهای این کشور در مناطق مرزی با سودان خبر داد.

آماده باش نیروهای اتیوپی در مرز سودان
کد خبر: 455247
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۴:۵۰

اعتمادآنلاین| به دنبال تحرکات ارتش سودان در مناطق مرزی مشترک میان این کشور و اتیوپی، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای نیروهای سودان را به نقض مرزها و انجام اقدامات غیرقانونی متهم کرد.

وزارت خارجه اتیوپی همچنین از آماده باش نیروهای این کشور در مرزهای مشترک با سودان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: سودان از درگیری‌ها در ایالت تیگرای برای شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها در مناطق مرزی سوء استفاده کرده است و اگر خارطوم فعالیت‌ها و تحرکات غیرقانونی‌اش را متوقف نکند، اتیوپی تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

نیروهای اتیوپی پس از آن به حالت آماده باش درآمده‌اند که منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که ارتش سودان یگان‌های زمینی و هوایی خود در نوار مرزی مشترک با اتیوپی را تجهیز کرده است.

تنش در منطقه مرزی مشترک میان سودان و اتیوپی پس از آن تشدید شد که اوایل نوامبر درگیری‌هایی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داد و 50 هزار آواره به شرق سودان پناه بردند.

اختلافات آدیس آبابا و خارطوم بر سر اراضی کشاورزی در منطقه الفشقه واقع در مرزهای سودان است. اما کشاورزان اهل اتیوپی از سال‌ها پیش در این منطقه ساکن هستند.

طی هفته‌های اخیر درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودان و اتیوپی رخ داده و یکدیگر را به تحریک بر خشونت متهم کرده‌اند. این دو کشور اخیرا مذاکراتی هم پیرامون این مساله در خارطوم داشته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها