کد خبر: 455269
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۴:۴۴:۲۵
| |

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پیاده‌سازی توصیه‌های FATF راههای دور زدن تحریم را سد می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در مقطع زمانی فعلی که تحت شدیدترین تحریم های بانکی آمریکا قرار داریم، پیاده‌سازی توصیه‌های FATF راههای دور زدن تحریم را سد می کند.

پیاده‌سازی توصیه‌های FATF راههای دور زدن تحریم را سد می کند
کد خبر: 455269
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۴:۴۴:۲۵

اعتمادآنلاین| بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی درباره عدم اجرای برنامه اقدام ایران در FATF گفت: پیاده‌سازی توصیه‌های FATF عوارض و مشکلات جدی برای کشور به همراه دارد. دولت ادعا می‌کند این کنوانسیون در راستای مبارزه با پولشویی است. در حال حاضر کشورهای همسایه ما در حوزه پولشویی وضعیت به مراتب نامناسبی دارند اما توصیه‌های FATF را اجرا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مجلس و شورای نگهبان مخالف FATF هستند. و این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محبی در ادامه تصریح کرد: در مقطع زمانی فعلی نهادهای مالی مستقر در کشورهای همسایه ازجمله بانک‌ها و صرافی‌ها و شرکت‌های خصوصی در راستای دور زدن تحریم به ایران کمک می‌کنند. پیاده‌سازی توصیه‌های FATF، اطلاعات آن‌ها را به آمریکا و سردمداران تحریم‌ها می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: اجرای برنامه اقدام FATF تبعات اقتصادی ازجمله جلوگیری از فروش نفت و افزایش قیمت ارز را به دنبال دارد. چراکه در حال حاضر بخشی از ارز کشور با کمک نهادهای مالی مستقر در کشورهای دوست تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت پیوستن به کنوانسیون‌های مورد نظر FATF اطلاعات تمام این مسیرها در اختیار آمریکا قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها