ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نحوه قانون‌گذاری در مجلس طوری است که معلوم می‌شود نمایندگان اصلاً نمی‌دانند در مملکت چه خبر است

ناصر قوامی گفت: نمایندگانی که با رأی بسیار کم انتخاب شده‌اند بهتر از این نمی‌توانند کار و برای حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند. نحوه قانون‌گذاری در این مجلس طوری است که معلوم می‌شود نمایندگان اصلاً نمی‌دانند در مملکت چه خبر است و به همین دلیل مصوبه‌هایشان مطابق با منطق نیست.

نحوه قانون‌گذاری در مجلس طوری است که معلوم می‌شود نمایندگان اصلاً نمی‌دانند در مملکت چه خبر است
کد خبر: 455317
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تصمیم‌های جنجالی مجلس یازدهم که با مشارکت پایین و رای های بسیار کم تشکیل شده، در همین ماه‌هایی که از آغاز به کار آن گذشته ‌است، این ذهنیت را در جامعه به وجود آورده که برای گذر از بحران‌های فعلی باید شاهد مشارکتی پرشور در انتخابات 1400 باشیم.

ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: مجلس یازدهم این روزها در حالی با مصوباتی چون مساله هسته‌ای و شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری همه را شگفت‌زده کرده‌اند که اساساً‌ از مجلس یازدهم نباید بیش از این انتظار داشت. در واقع نمایندگانی که با رأی بسیار کم انتخاب شده‌اند بهتر از این نمی‌توانند کار و برای حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند. نحوه قانون‌گذاری در این مجلس طوری است که معلوم می‌شود نمایندگان اصلاً نمی‌دانند در مملکت چه خبر است و به همین دلیل مصوبه‌هایشان مطابق با منطق نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: نکته‌ای که باید مورد توجه کل حاکمیت قرار گیرد این است که نمایندگان مجلس یازدهم محصول مشارکت پایین در انتخابات هستند. متاسفانه وضع مشارکت در انتخابات مجلس در 2 دهه ‌اخیر دوره به دوره بدتر شد و به همین دلیل از مجلس ششم به بعد مجالسی روی کار آمدند که در عمل کارایی لازم را برای مملکت و مردم نداشتند. واقعیت تلخی که همه را نگران می‌کند این است که وضعیت سال به سال بدتر می‌شود و به همین دلیل نمی‌توانیم امید داشته باشیم که مجلس یا دولتی قوی و مشکل‌گشا روی کار بیاید.

او اضافه کرد:‌ این در حالی است که برای گذر از بحران‌‌ها نیاز داریم که گشایشی در فضای سیاسی و انتخاباتی حاصل شود تا چهره‌های کارنامه‌دار بتوانند خود را در معرض رأی عمومی بگذارند. مخصوصاً الان که در شرایطی بسیار سخت و بحرانی به استقبال انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری می‌رویم. در واقع اگر آقایان بر سیاست‌های محدودکننده اصرار کنند، دولت بعدی هم مثل مجلس فعلی نمی‌تواند به تشخیص صحیحی از شرایط موجود برسد و در نتیجه، مردم هرچه بیشتر گرفتار خواهند شد.

نماینده ادوار مجلس توضیح داد: متاسفانه بخشی از حاکمیت دغدغه حضور مردم در پای صندوق رأی را ندارند و به همین دلیل لازم نمی‌دانند که فضا را برای ایجاد شور انتخاباتی فراهم کنند. به همین راحتی چهره‌های موثر از حضور در انتخابات محروم می‌شوند و افرادی که صلاحیت ندارند سال آینده در پاستور حضور خواهند یافت، که در این صورت کشور و مردم با تنگناهای بیشتری مواجه خواهند شد.

ناصر قوامی در پایان گفت: خرد در جامعه ما کمرنگ شده است و دلیل گرفتاری‌ها هم چیزی جز این نیست که برخی نمی‌توانند به تشخیص درستی از وضعیت موجود برسند.

چکیده گفت‌وگو با ناصر قوامی

-از مجلس یازدهم نباید بیش از این انتظار داشت

-نمایندگانی که با رأی بسیار کم انتخاب شده‌اند بهتر از این نمی‌توانند کار و برای حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند

-نمایندگان مجلس یازدهم محصول مشارکت پایین در انتخابات هستند

-مصوبه‌های‌ مجلس یازدهم مطابق با منطق نیست

-میزان مشارکت در انتخابات مجلس در 2 دهه ‌اخیر دوره به دوره بدتر شد

-از مجلس ششم به بعد مجالسی روی کار آمدند که در عمل کارایی لازم را برای مملکت و مردم نداشتند

-اگر آقایان بر سیاست‌های محدودکننده اصرار کنند، دولت بعدی هم نمی‌تواند به تشخیص صحیحی از شرایط موجود برسد

-خرد در جامعه ما کمرنگ شده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها