کد خبر: 455506
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۴:۳۵:۳۰
| |

پیام معاون هنری ارشاد به جشنواره «سردار آسمانی»؛

دشواری نوشتن از مردی که متولد سادگی و فروتنی بود

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین دوره جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» پیام داد.

دشواری نوشتن از مردی که متولد سادگی و فروتنی بود
کد خبر: 455506
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۴:۳۵:۳۰

اعتمادآنلاین| سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» به این جشنواره پیام داد.

در پیام حسینی آمده است:

«هوالعزیز

به حسرت‌نوشتن از مردی که متولد سادگی و فروتنی بود؛ چنان دشوار است که باید ستایش و سرودنش را به «هنر» پناه برد و مگر جز این است که هنر در همه‌حال، خالق اَبَرانسان‌های آزاده‌ای بوده است که پای بر زمین نجابت و سر در آسمان شرافت داشته‌اند و بی‌اندک چشمداشتی، جان به خاک میهن بخشیده‌اند وُ به کیمیای بندگی، نگاهبان دین و پاسدار دنیا بوده‌اند.

«قاسم سلیمانی» اسطوره‌مردی برخاسته از مدرسه‌ مقاومت وُ مکتب رادمردی است که در مدرسه‌ «جنگ»، رویینه‌تن از کیمیای خداجویی و نوشداروی مردم‌دوستی گردید.

سربازی مخلص که به مرام مراد خویش، جهان را محضر خدا می‌دانست و به شنیدن هر «هل مِن ناصِرا یَنصُرُنی»، لبیک‌گویان بود. کارنامه‌ کرامت او اکنون که به مظلومیت، شهیدِ بیدارگری و بیدادستیزی است، میراث مانایی برای هنرمندان است تا به اقبال نام و نشان بی‌نظیرش، او را چنان که بود وُ نمی‌نمود، بیافرینند و هم‌صدای با پروردگار «فتبارک‌الله احسن‌الخالقین»گو باشند.

جشنواره‌ تئاتر «سردار آسمانی» ادای دینی است به شیرآهنکوه‌مردی که بر دژخیم جهل و خشم سایه افکنده بود و در مرزهای وطن؛ «مالک اشتر» و فراتر از مرزهای میهن خویش، «حارسُ‌الحَرَم» نام داشت.

نیک‌یاد او بر صحنه‌های مقدّس تئاتر، مسئولیتِ عظیم هنرمندانی است که معاصرت با آن «به‌حقیقت‌انسان» را درک کرده‌اند وُ می‌کوشند که آرمان وُ آرزوی آن شهید سعید را به اعجاز هنر جاودانه کنند. سزاوار است که به دستمریزاد هنرمندان و صاحب‌خردان این رویداد، در شرح شریفِ سردار آسمانی هم‌صدا باشیم که:

گریزد از صف ما هر که مرد غوغا نیست/ کسی که کشته نشد از قبیله‌ ما نیست ...»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها