یک عضو هیات رییسه مجلس:

ایران در ردیف 10 کشور تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفت

سید محسن دهنوی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ایران به اهمیت دستاوردهای تولید واکسن بومی کرونا توسط جوانان متخصص ایرانی اشاره کرد و گفت: با تولید این واکسن، ایران در ردیف 10 کشور تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفت.

ایران در ردیف 10 کشور تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفت
کد خبر: 455614
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۰۸:۴۰:۰۶

اعتمادآنلاین| سید محسن دهنوی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ایران چهارشنبه شب در برنامه گفت و گوی تلویزیونی شبکه سه سیما(پرونده ویژه) افزود: این افتخار بزرگی است که با وجود تحریم های ظالمانه، نظام بهداشت و سلامت ایران پابه پای کشورهای پیشرفته جهان موفق به تولید واکسن کرونا شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به لحاظ فناوری از سایر کشورهای جهان چیزی کم نداریم و هرچه در تولید مشکلاتی بزرگتر داشته باشیم، با وجود متخصصین ایرانی در داخل تولید می کنیم.

وی تاکید کرد: تمام فرآیندهای تولید واکسن داخلی زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می شود و این سبب خواهد شد که این واکسن حتما با رعایت تمام استانداردهای لازم تولید شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ایران توضیح داد : این در حالی است که ما روی تولید واکسن خارجی هیچ گونه نظارتی نداریم و با توجه به صدور گواهینامه های صادره آنها را خریداری می کنیم در حالی که واکسن ایرانی با تمام نظارت های لازم تولید می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واکسن سازی در ایران بیش از 100 سال قدمت دارد و به اذعان سازمان بهداشت جهانی به جز کشورهای اندک پیشرفته جهان، ایران و مصر سازنده واکسن هستند.

دهنوی با بیان اینکه کشورهای زیادی در جهان اقدام به تولید واکسن کرونا کردند، اما موفقیتی نداشتند گفت: کشور ما با وجود 15 هزار متخصص نخبه بیوتکنولوژی و زیرساخت های مورد نیاز به همراه شرکت های دانش بنیان موفق به تولید این واکن شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ایران ادامه داد: ساخت واکسن یک اقدام حاکمیتی است و اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد که موفق شد با استفاده از منابع و زیر ساخت های مناسبی که در اختیار دارد، این واکسن را در داخل تولید کند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات واکسن و مدیر گروه ایمنوتراپی پژوهشکده علوم داروئی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این برنامه تلویزیونی نیز گفت: اضطرار سبب شد که ما روی پا خود بایستم و با رعایت تمام مولفه های علمی با تولید واکسن کرونا به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.

محمد حسین یزدی افزود: کار علمی کردن در شرایطی که تحریم های ظالمانه بر علیه ایران به مورد اجرا گذاشته شده است کار ساده ای نیست و تلاش شبانه روزی دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن کرونا، جای تقدیر و قدردانی دارد و این اعتماد به نفس جوانان متخصص ایرانی را نشان می دهد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات واکسن و مدیر گروه ایمنوتراپی پژوهشکده علوم داروئی دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد : با وجود تحریم های ظالمانه اضطرار سبب شد که ایران به یک واکسن ساز مستقل تبدیل شود و انتظار داریم در جهت تولید واکسن آنفولانزا نیز در داخل شرکت های دانش بنیان ایرانی گام های اساسی بردارند.

یزدی به اهمیت تولید واکسن بومی برای مقابله با بیماری کرونا در داخل اشاره کرد و افزود: دشمنان ما را در تحریم نگه داشته اند، اما با اعتماد به نفس محققین ایرانی و با ارائه راهکارهای مناسب که خاص دانشمندان ایرانی بوده موفق به تولید واکسن کرونا در کشور شدیم.

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) روز سه شنبه از آغاز فاز نخست آزمایش انسانی «اولین واکسن ایرانی کرونا» گفت و در مرحله نخست واکسن کرونا تولید ایران به سه نفر تزریق شد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها