میچ مک‌کانل با افزایش مبلغ چک های حمایتی کرونا مخالفت کرد

میچ مک کانل، رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا با خواسته رئیس جمهور در حال کناره‌گیری این کشور برای افزایش مبلغ چک‌های حمایتی برای شهروندان آمریکا مخالفت کرد.

میچ مک‌کانل با افزایش مبلغ چک های حمایتی کرونا مخالفت کرد
کد خبر: 455638
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۰۹:۴۵:۵۷

اعتمادآنلاین| میچ مک‌کانل اظهار کرد، افزایش مبلغ چک از 600 دلار به 2000 دلار به معنای یک بدهی عظیم دیگر است.

مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات افزایش مبلغ چک‌های حمایتی را تصویب کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا که آخرین هفته‌های کاری خود را می‌گذراند با درخواستش برای افزایش مبلغ چک، باعث شکاف در میان جمهوری‌خواهان شده است.

کنگره پیشتر با تخصیص چک 600 دلاری به شهروندان آمریکایی برای سبک کردن تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا موافقت کرده بود.

ترامپ بعد از امضای این مصوبه آن را همراه با تقاضا برای افزایش مبلغ به کنگره پس فرستاد. دموکرات‌ها که اغلب با تصمیم‌های ترامپ مخالفت می‌کنند با این خواسته موافقت کردند.

ده‌ها نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس که تمایلی به مخالفت با خواسته رئیس جمهوری نداشتند در این زمینه با دموکرات‌ها هم‌صدا شدند.

ترامپ روز یکشنبه مصوبه اولیه را با اکراه امضا کرد اما به پافشاری برای افزایش مبلغ چک ادامه داد.

روز سه‌شنبه وی در حساب توییتری خودش نوشت: اگر جمهوری‌خواهان آرزوی مرگ ندارند باید هر چه زودتر با افزایش مبلغ چک موافقت کنند.

میچ مک‌کانل ضمن رد درخواست دموکرات‌های سنا برای رای‌گیری مستقیم درباره افزایش مبلغ چک گفت: سنا زیر بار زور و عجله برای توزیع پول قرضی میان دوستان ثروتمند دموکرات‌ها که نیازی به کمک ندارند، نمی‌رود.

وی در عوض پیشنهاد داده موضوع افزایش مبلغ چک همراه با خواسته‌های دیگر ترامپ که با مخالفت دموکرات‌ها روبرو شده به رای گذاشته شود.

یکی از آنها که بند 230 نام دارد در صورت تصویب به مصونیت حقوقی شرکت‌های حوزه تکنولوژی پایان می‌دهد و دیگری راه را برای تشکیل کمیسیونی دو حزب برای تحقیق درباره تقلب انتخاباتی باز می‌کند.

دموکرات‌ها تاکید دارند که پیشنهاد مک‌کانل صرفا برای ممانعت از تصویب افزایش مبلغ چک طراحی شده است.

برنی سندرز، سناتور مستقل از ایالت ورمونت گفت: مشکل چیست؟ ما صرفا خواستار رای‌گیری هستیم! اگر می‌خواهید با صدور چک 2000 دلاری برای مردم ایالتتان مخالفت کنید، خوب بکنید!

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنا گفت: آنچه شاهدیم این است که مک‌کانل می‌خواهد چک 2000 دلاری که خانواده‌های آمریکایی به شدت به آن نیازمندند، باطل کند.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان سنا تحملی بی‌پایان برای غم دیگران دارند.

حزب جمهوری‌خواه معمولا با ولخرجی دولت مخالفت می‌کند اما برخی از اعضای این حزب از خواسته رئیس جمهوری برای افزایش مبلغ چک حمایت کرده‌اند.

مارکو روبیو، سناتور فلوریدا و جاش هاولی از میسوری که هر دو از نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده محسوب می‌شوند از حامیان ترامپ هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها