کد خبر: 455676
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۳:۲۹
| |

وزارت خارجه مصر کاردار سفارت اتیوپی را احضار کرد

وزارت خارجه مصر کاردار سفارت اتیوپی در قاهره را برای ارائه توضیحات درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه این کشور درباره مصر احضار کرد.

وزارت خارجه مصر کاردار سفارت اتیوپی را احضار کرد
کد خبر: 455676
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۳:۲۹

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود کاردار سفارت اتیوپی در قاهره را برای ارائه توضیحات درباره اظهاراتی که اخیرا به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور درباره مسایل داخلی مصر منتشر شده، احضار کرد.

پیشتر دینا مفتی، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی در کنفرانس هفتگی این وزارتخانه گفته بود: مصر برای فرار از مشکلات داخلی خود اتیوپی را به خطری موجودیتی تبدیل کرد.

مفتی اظهار کرده بود: برنامه‌هایی فراتر از سد النهضه وجود دارند، بحران‌ها و بمب‌های ساعتی که هر لحظه احتمال دارد منفجر شوند، بنابراین آنها اتیوپی را به تهدیدی تبدیل کردند، این بحران‌ها موجب تشنگی و گرسنگی مصری‌ها خواهند شد و همین مساله عمق بحران داخلی مصر را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی در ادامه گفت: داخل قاهره یک منطقه بسته است که ده‌ها بار بزرگتر از بازارهای اتیوپی است و در آنها هزاران اسلام‌گرا بازداشت هستند و شما می‌دانید رئیس جمهوری سابق چگونه در دادگاه مرد.

این مسؤول اتیوپیایی افزود: هدف از تمامی این مسایل فرار مصر از مشکلات داخلی و تعلیق در پرونده سد النهضه است.

همچنین مفتی ادامه داد: آفریقای جنوبی که ریاست اتحادیه آفریقا را بر عهده دارد، مصر، اتیوپی و سودان را به حضور در نشستی در روز یکشنبه درباره سد النهضه دعوت کرد.

وی افزود: نشست روز یکشنبه پس از یک ماه توقف به دلیل درخواست خارطوم برای تغییر راه و روش مذاکره و نیز در چارچوب رقابتی زمانی برگزار می‌شود، به این شکل که ریاست دوره آتی سران قاره سیاه در سال 2021 به جمهوری دموکرات کنگو منتقل خواهد شد.

پس از آنکه دولت سودان جلسات مذاکره درباره سد النهضه را به دلیل دنبال کردن روش قدیمی و بی‌فایده مذاکره ترک کرد و خواستار نقش‌آفرینی بیشتر کارشناسان در حل بحران میان قاهره، آدیس‌آبابا و خارطوم شد، اواسط ماه جاری میلادی از توافق با اتیوپی برای ازسرگیری مذاکرات درباره سد النهضه خبر داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها