کد خبر: 455736
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۴:۳۹:۳۲
| |

غزل لطفی در یادداشتی مطرح کرد؛

شاد؛ فرصت‌ها و موقعیت‌ها

شبکه شاد در ابتدا باتوجه به بحران موجود با کاستی‌های فراوان رونمایی و بار تمام این نواقص بر دوش معلمین و کادر آموزشی گذاشته شد. با ادامه شیوع کروناویروس و تاکید بر عدم تشکیل اجتماعات نیاز به سامانه‌ای منسجم و کاربردی بیش از گذشته احساس شد.  به همین روی این شبکه آموزش دانش‌آموزی با رویکرد ایجاد محیطی امن، رایگان و در دسترس بهینه‌سازی شد و با شروع سال جدید تحصیلی از نسخه به‌روز آوری شده آن رونمایی شد. 

شاد؛ فرصت‌ها و موقعیت‌ها
کد خبر: 455736
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۴:۳۹:۳۲

اعتمادآنلاین| غزل لطفی در یادداشتی نوشت: ویروس کرونا بزرگ‌ترین چالشی که برای دنیا به وجود آورد قطع ارتباط فیزیکی و اجتماعی افراد بود.


باتوجه به اینکه این ویروس از راه تنفس (مهم‌ترین عامل حیات) منتقل می‌شود ارتباط دیداری به حداقل رسید و تعاملات اجتماعی به دنیای مجازی سپرده شد، در این میان آموزش نیز که تا پیش از کرونا بر پایه حضور در محیط آموزشی و مدرسه بود وارد دنیای مجازی شد. در کشورهای مختلف جهان سامانه‌های مختلف بومی‌سازی شد تا تحصیل متوقف نشود و در ایران هم شبکه شاد راه‌اندازی شد.


شبکه شاد در ابتدا باتوجه به بحران موجود با کاستی‌های فراوان رونمایی و بار تمام این نواقص بر دوش معلمین و کادر آموزشی گذاشته شد. با ادامه شیوع کروناویروس و تاکید بر عدم تشکیل اجتماعات نیاز به سامانه‌ای منسجم و کاربردی بیش از گذشته احساس شد. به همین روی این شبکه آموزش دانش‌آموزی با رویکرد ایجاد محیطی امن، رایگان و در دسترس بهینه‌سازی شد و با شروع سال جدید تحصیلی از نسخه به‌روز آوری شده آن رونمایی شد.


از آنجا که آموزش به همراه پرورش معنا پیدا می‌کند در سامانه شاد به جز موضوعات آموزشی به جزییات پرورشی نیز پرداخته شد و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در آن گنجانده شد. برگزاری مسابقات مجازی، بازی‌های فکری و آموزشی، قرار دادن جزوات کمکی به جهت آگاهی دانش‌آموزان از نحوه انتخاب رشته، آزمون سازها و... همه امکاناتی است که در حال حاضر در شبکه شاد در دسترس هستند.


سیستم ارتباطات مجازی کشور تا حد زیادی ارتقا یافته تا نقل و انتقال این داده‌ها آسان‌تر شود اما هنوز تا رسیدن به ایده‌آل‌های بین‌المللی راه زیادی در پیش دارد و باتوجه به اینکه در روزهای کرونا آموخته‌ایم که تعاملات مجازی را در دنیای خود راه بدهیم باید درنظر بگیریم برای عقب نماندن از دنیای دیجیتال و هوشمند پساکرونا باید به این مهم پرداخت تا با سرعت تحولات جامعه در آینده همراه باشیم.

به‌طور حتم دنیای پساکرونا با قبل از آن تفاوت‌های فراوان دارد و جوامعی موفق‌تر خواهند بود که چالش موجود را به موقعیت بدل کنند. آموزش عمومی رایگان نیز یکی از نیازهای اولیه جوامع پیشرفته است که در حال حاضر این امکان با سامانه شاد فراهم شده است اما در دسترس بودن آن هنوز به‌طور کامل محقق نشده است و این امر نیازمند تامین زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری است که هر چند پیشرفت محسوسی داشته اما هنوز نمره قبولی کسب نکرده است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها