کد خبر: 456179
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۹:۳۵:۰۸
| |

محمد محمودیان، عضو هیات رئیسه دوره سوم شورای اسلامی شهر رشت:

ایران باید علاوه بر ویروس کرونا با ویروس تحریم و تحریف نیز بجنگد/ «عاقبت به خیری» برای حاج قاسم یک ارزش بود و همین موضوع برای سرباز، تبدیل به مکتب شد

محمد محمودیان، عضو هیات رئیسه دوره سوم شورای اسلامی شهر رشت، گفت: سردار سلیمانی  یک قهرمان بین المللی برای ملت ایران بود و هست و خواهد بودکه بسیاری از ملت‌های ستم دیده و رنج کشیده منطقه این شهید بزرگوار را در قامت یک ناجی نگاه می‌کردند. از نگاه دوستان و دشمنان، این یک امر بدیهی است که اگر سردار سلیمانی و همرزمانش در مقابل داعش مقاومت نمی‌کردند، تمام منطقه توسط جنایتکاران داعش تصرف می‌شد.

ایران باید علاوه بر ویروس کرونا با ویروس تحریم و تحریف نیز بجنگد/ «عاقبت به خیری» برای حاج قاسم یک ارزش بود و همین موضوع برای سرباز، تبدیل به مکتب شد
کد خبر: 456179
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۹:۳۵:۰۸

اعتمادآنلاین| به بهانه گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت فقیه ( 9 تا 19 دی ماه ) و گرامیداشت ایام فاطمیه و روز رشت ( 12 آبان ) و آغاز سال نو میلادی 2021 ، بر آن شدیم که گپ و گفت دوستانه ای با حاج محمد محمودیان عضو هیات رئیسه دوره سوم شورای اسلامی شهر رشت ، یکی از خوشنام ترین فعالان حوزه سیاسی و اجتماعی شهری و از تاثیرگذارترین چهره های آذری زبان که اشتهار و اقبال قابل توجهی در بین همشهریان شهر زیبای رشت - شهر بارانهای نقره ای - دارد ، داشته باشیم .


«حاج محمد» درخواست ما را اجابت کرد و در یک ظهر دلپذیر اوایل دیماه که از قضای روزگار آخرین زمستان قرن حاضر نیز هست ، مثل همیشه با روحیه و خندان در دفتر خود پذیرای ما بود و با حوصله به سئوالات ما پاسخ داد ، ماحصل این گفتگوی مفصل را بدون کم و کاست ، برایتان به رشته تحریر درآوردیم :

*جناب آقای محمودیان ضمن تشکر مجدد از اینکه دعوت ما را اجابت نموده و وقت خود را در اختیار ما گذاشتید، اگر موافق باشید صحبت خود رابا گرامیداشت ایام فاطمیه و اینکه "وظیفه ما دربزر گداشت ایام فاطمیه چیست؟ " آغاز کنیم:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین ، بعد از حمد و ثنای الهی و تحیت بر ساحت قدسی بزرگ مرد عرفان و بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر و مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی که با اقتداء به سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، مظلومانه در مقابل توطئه های پیدا و پنهان نظام استکبار جهانی، مقتدرانه هیهات من الذله را ذیل منویات و رهنمود های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیش از چهل سال در این سرزمین علم و معرفت ، ایستادگی کردند و عرض تبریک فرا رسیدن سال 2021 میلادی و همچنین 12 دیماه روز رشت و تشکر از شما و رسانه وزین گیله وا آنلاین و خوانندگان دوست داشتنی این پایگاه خبری تحلیلی که اکثر آنها ازجوانان تحصیلکرده و فرهیخته و آینده دار این مرز و بوم می باشند .

بله ، خدمت با سعادت شما عارضم بزرگداشت شهادت این بانوی بزرگوار که اولین و شاخص ترین شهید راه ولایت ، پاره تن ییامبر (ص) همسرامیر مومنان (ع) و مادر امامان معصوم (ع) است ، تجدید عهدی است با مقام شامخ ولایت که کامل کننده د ین و تمام کننده نعمات خداوند است . باید بدانیم رمز موفقیت و وظیفه شرعی و قانونی ما ، ارتباط و ایمان کامل به مکتب ائمه طا هرین و توسل به آنان است . هویت واقعی ما ، تشیع حقیقی واسلام راستین است . دشمن امروز به خوبی در یافته است که برای ضربه زدن به این ملت و سیطره بر امور آنان ، باید آنچه را که تجلی اعتقادات و ایمان مردم است ، خاموش و کم رنگ سازد ، روزی با جهالت تام وتمام ، گریه بر حضرت سید الشهداء ( ع) را نفی و مورد شبهه قرار داده و روزی در شها د ت حضرت فا طمه زهرا(علیها السلام ) تر دید ایجاد می کند . در حالی که این امور از وا ضحا ت تاریخ اسلام است . معاندان خیال می کنند که با ایجاد شبهه در مسئله شهادت آن حضرت و مظلو میت آن بانوی بزر گواراسلا م می توانند تاریخ را تغییر داده و بر جنایاتی که بر سر خاندان وحی آمده سر پو ش گذارند . عمر کوتاه وگریه های شبانه روزی ایشان ، دفاع محکم آن حضرت از حریم ولایت ، همه ادله روشنی بر مظلومیت ام ابیها است و از این جهت جهان اسلام در مظلومیت ایشان و همسرشان - علی بن ابیطالب (ع) - ، همیشه عزادار و سوگوار است .خوشبختانه در سال های اخیر با هدایت و راهنمایی های مراجع عظام تقلید علی الخصوص مقام معظم رهبری ، تو طئه دشمنان خنثی شده ، و علا قه مندان آن حضرت از روز شهادت حضرت زهرا (علیها السلام ) عا شورایی دیگر ساخته و با تشویق مردم به عزاداری و بزرگداشت این روزها اعلام کردند :

"اگر آن زمان نبودیم که از اهل بیت (علیها السلام ) دفاع کنیم، امروزبا عزاداری ،سینه زنی و تشکیل هیئت های عزاداری حتی بصورت مجازی و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و مدافعان سلامت وکادردرمان نمیگذاریم مظلو میت حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام ) به فرامو شی سپر ده شود."


*حاج آقا محمودیان ، در ایام دهه ولایت و بصیرت هستیم ، در این ایام و برهه خاص که جهان آبستن حوادث ریز و درشت می باشد،تحلیل حضرتعالی چیست و چه توصیه ای به مردم ولایت مدارو نجیب شهر رشت و ایران اسلامی دارید ؟

حماسه 9 دی و حضور سراسر شوق ملت شهید داده ایران اسلامی بار دیگر بر کارآمدی و اراده و تفکر انقلاب اسلامی و مدیریت نظام مقدس صحه گذاشته و بر همگان توانایی و ظرفیت آن برای مقابله با چالش های پیچیده و ترمیم آسیب های داخلی نمایان شد. تاریخ افتخار آمیز انقلاب اسلامی گواهی می‌دهد که دولت‌های غربی و صهیونیسم جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار با به کار گرفتن تمامی اشکال براندازی سخت از جمله تحریم، بلوا وشورش، کودتا و حتی تهدید جنگ نظامی در مقابل ملت مقاوم و همیشه در صحنه، عرضه اندامی پوشالی نشان دادند و این خباثت و جنایت ها با اراده الهی و حضور مردم در عرصه های مختلف با توسل و تمسک به قرآن و سیره عملی ائمه اطهار علیه السلام و عمل به منویات سکاندار حقیقی و حکیم انقلاب اسلامی خنثی شده است و ملت با هم افزایی ملی و غیرت دینی ، خوش درخشیدند و پیام خود که همانا نفی نظام سلطه آمریکا، انگلیس و اسرائیل و فتنه ی فتنه گران و دفاع مطلق از انقلاب و ولایت، اصول و ارزش های اسلامی و شعارهای انقلابی در داخل و خارج از کشورمی باشد را به گوش همگان رسانده و موجی خروشان آفریدند.

حاج محمد محمودیان در ادامه افزود ان شاء الله و با اتکال و استعانت از فضل بی منتهای رب العالمین و استمداد از حضرت ولی عصر (اروحنا فداه) و عمل به منویات و رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری ایمان قلبی دارم ، ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی در این عرصه ی مهم ، تعیین کننده آینده کشور و تثبیت کننده مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران ، خود را به جهانیان ثابت خواهند کرد تا برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران ثبت و ضبط نمایند .

*جناب آقای محمودیان ، اکنون که در آستانه اولین سالگرد شهادت مظلومانه امیر سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز و همراهان آن شهید بزرگوار هستیم اگر در این رابطه سخنی دارید با خوانندگان و مخاطبان پایگاه خبری و تحلیلی گیله وا آنلاین در میان بگذارید :

جا دارد که از طریق این رسانه اعلام کنم که اقدام تروریستی و شرورانه رژیم آمریکا که با دستور مستقیم "دونالد ترامپ" رییس‌جمهوری آمریکا و شلیک موشک‌های پهپادی ارتش این کشور انجام گردید و در پی آن به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس و همراهان با وفای ایشان ، گواهی قاطع بر نقش مخرب آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در منطقه است.

این فعال سیاسی ، خاطر نشان کرد : سردار سلیمانی یک #قهرمان بین المللی برای ملت ایران بود و هست و خواهد بودکه بسیاری از ملت‌های ستم دیده و رنج کشیده منطقه این شهید بزرگوار را در قامت یک ناجی نگاه می‌کردند. از نگاه دوستان و دشمنان، این یک امر بدیهی است که اگر سردار سلیمانی و همرزمانش در مقابل داعش مقاومت نمی‌کردند، تمام منطقه توسط جنایتکاران داعش تصرف می شد .

محمودیان افزود : حاج قاسم #مرد_میدان بود و به خاطر هم‌وطنانش و سایر ملت‌ها در تمام طول زندگی‌ با تروریسم مبارزه کرد. خود را فدای دفاع از ارزش‌های انسانی و الهی، کرامت انسان و صلح و ثبات برای تمام مردم کرد تا در نهایت خون ارزشمند خود را پای درخت آزادی و آزاداگی ریخت . «عاقبت به خیری» برایش یک ارزش بود و همین موضوع #برای_سرباز تبدیل به مکتب شد و عین پیام مکتب از زبان مبارک شهید « اینجاست که قسم جلاله یاد می کند و میفرماید : برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است. آمران و عاملان این جنایت فجیع مصون نخواهند بود، ملت ایران هم هرگز آن‌ها را نمی‌بخشد و #انتقام_سخت در انتظارشان هست .


در ادامه حاج محمد محمودیان بیان داشت : در همین جا لازم میدانم اکنون که اربعین شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی " شهید دکتر محسن فخری زاده " ؛ از دانشمندان زبده و شاخص عرصه صنایع راهبردی کشور و جامعه علمی ایران فرا رسیده ، یکبار دیگر جنایت تروریستی طراحی و هدایت شده توسط رژیم جعلی صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی ) ، خانواده مکرم آن شهید ، ملت شریف و مجاهد ایران و آحاد همکاران و همسنگران ایشان تسلیت عرض نمایم . دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان جنایت های تروریستی نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و منتظر عقوبتی سخت باشند .

*جناب آقای محمودیان ، همانطور که مستحضر می باشید محققان و دانشمندان کشور عزیزمان توانستند واکسن صد در صد ایرانی برای ویروس کووید-19 ( کرونا) را با کمال افتخار کشف و آزمایش نموده و به مرحله تست انسانی برسانند ، چه نظری پیرامون این افتخار بزرگ و بین المللی دارید ؟

به نکته خوبی اشاره کردید ، دنیا در دوران شیوع ویروس کرونا، روزهای سختی را پشت‌سر گذاشته‌‌ وکشورهای پیشرفته‌‌ای که انتظار می‌‌رفت با حجم عظیمی از منابع مالی خود در بخش بهداشت و درمان، بتوانند با اپیدمی کرونا مبارزه کنند، متأسفانه گرفتار این ویروس منحوس شدند و تعداد زیادی از مردم جهان، به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان باختند . البته در این بین کشور عزیزمان ایران، علاوه بر درگیری با ویروس کرونا، تحت تحریم‌‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا و مورد هجمه رسانه‌‌های معاند نیز قرار گرفته است که باید علاوه بر ویروس کرونا با ویروس تحریم و تحریف نیز بجنگد؛ هر چند که به لطف خداوند جلیل و رحمان تزریق واکسن ایرانی کرونا روی داوطلبان تست انسانی این واکسن آغاز شده و در فضای مجازی با هشتگ #واکسن می‌‌سازیم این دستاورد ایران را مایه افتخار ایران و ایرانی قرار داده اند ومن امیدوارم با تلاش دانشمندان ایرانی و مسئولان کشورمان با تولید انبوه واکسن و واردات واکسن کرونای خارجی از منابع معتبر و تأییدشده این واکسن در اختیار همگان قرار گیرد چون در غیر اینصورت همگی میدانیم روند کاهشی آمار ناپایدار است و چنانچه در عمل به پروتکل‌های بهداشتی ، الزامی در کار نباشد موارد فوتی و بستری به روال سابق بر می‌گردد.

*حاج آقا محمودیان ، با سپاس از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید ، در انتهای فرمایشاتتان توصیه یا کلامی برای خوانندگان دارید ؟

باز هم از شما تشکر میکنم که این وقت را در اختیار من گذاشتید و برای همه هموطنان و همشهریان عزیز آرزوی توفیق و سربلندی از درگاه ایزدمنان دارم .

منبع: گیله‌وا آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها