داستان دختران میدان خراسان/ بررسی شعر نوی ترکی

سه کتاب تازه توسط نشر «عنوان» وارد بازار کتاب شد.

داستان دختران میدان خراسان/ بررسی شعر نوی ترکی
کد خبر: 456238
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۰۹:۱۴:۳۸

اعتمادآنلاین| رمان «دختر سیب» به قلم وحید علیرضایی داستان پر فراز و نشیب دو دختر به نام‌های سایه و آلما است که حوالی میدان خراسان در تهران با چالش‌های بسیاری در زندگی‌شان روبرو هستند.


به گزارش اعتمادآنلاین، وحید علیرضایی که پیش از این رمان «گستاخ» را نوشته بود، در رمان جدیدش لحن تازه و فضایی واقعگرایانه را تجربه کرده است و کنجکاوانه به زندگی دخترانی سر زده است که برای رهایی از گرفتاری‌های مالی و رسیدن به رفاه، حاضر می‌شوند دست به هر تقلایی برای رسیدن به آرزوهایشان بزنند. رمان «دختر سیب» در 266 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 58000 تومان منتشر شده است.


دو کتاب دیگری که نشر «عنوان» منتشر کرده از شاعر و نویسنده اردبیلی است. «فیقدان آتی» (اسب فقدان) علاوه بر مجموعه اشعار صالح عطایی مقاله «بو ائکیزلر» (این دو قلوها) را نیز شامل می‌شود. اثری درباره شعر نوی ترکی در ایران در 314 صفحه و قطع پالتویی که قیمت جلد شومیز آن 67 هزار تومان و با جلد سخت 87 هزار تومان است.


«کلمه‌لرین آردیجا» (در پی واژه‌ها) رمانی ترکی است در 458 صفحه و قطع پالتویی که روی جلد این اثر 78 هزار و جلد سخت آن 98 هزار تومان قیمت خورده است.


صالح عطایی، متولد 1344 در اردبیل است. در سال 76 نخستین مجموعه شعر وی با نام « بلکه داها دییَنمه‌دیم/ شاید دیگر نتوانم بگویم» به دو زبان ترکی و فارسی، با ترجمه‌ شهرام شیدایی و چوکا چکاد و مقدمه‌ رضا سید حسینی چاپ شد.

مجموعه داستان دو زبانه « دُن‌کیشوت و دَلی دومرولون کؤرپؤسؤ/ دن‌کیشوت و پل دومرول دیوانه» و رمان ترکی‌ «منیم آد‌لاریم» از این نویسنده در سال 83 منتشر شد.

کتاب

کتاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها