سیاست «فشار حداکثری» ترامپ شکست خورد

در گزارشی آمده است که تحلیل ترامپ این بود که توافق برجام یک توافق بد بوده زیرا برنامه موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای این کشور را در برنمی‌گیرد. بنابراین به امید رسیدن به توافق مورد نظر خود و تسلیم ایران، به سیاست فشار حداکثری روی آورد، سیاستی که در واقع بی‌نتیجه بود.

سیاست «فشار حداکثری» ترامپ شکست خورد
کد خبر: 456272
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۱:۰۲:۴۱

اعتمادآنلاین| د تریبون در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت. اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران در روزهای اول دولت وی یک اشتباه و در واقع فاجعه کامل بود. تحلیل ترامپ این بود که توافق برجام یک توافق بد بوده زیرا برنامه موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای این کشور را در برنمی‌گیرد. بنابراین به امید رسیدن به توافق مورد نظر خود و تسلیم ایران، به سیاست فشار حداکثری روی آورد، سیاستی که در واقع بی‌نتیجه بود.

از سویی با ترورهایی مانند سردار سلیمانی و فخری‌زاده، ایران اعتقاد خود را به تعامل و همکاری با غرب از دست داده و اکنون به دنبال تغییر جهت به سمت کشورهای شرق است.

سیاست ترامپ علیه ایران شکست خورد و ایران با مقاومت حداکثری با ایالات متحده مقابله کرده است. نفوذ ایران کم نشد و ایران همچنان در منطقه نفوذ دارد. عربستان سعودی به دنبال کسب حمایت اسرائیل برای اقدام علیه ایران است که به عنوان دشمن مشترک آنها شناخته می‌شود. فشار آمریکا و اسرائیل بر ایران، ایران را تشویق به ارتباط با چین و روسیه کرد و ‌ایران و چین در حال اجرایی کردن توافقی 25 ساله هستند و روسیه در حال تلاش در مورد توسعه توافق همکاری خود با ایران است.

بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده از نقش ایران در خلیج فارس مطلع است و اعلام کرده که دولت وی شرایط لازم برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای را دارد؛ اگرچه شرایط برای احیای برجام سخت شده است ولی به نظر نمی رسد راه‌های مذاکره بسته شده باشد و هنوز امکان گفت‌وگو وجود دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها