مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود؟

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون زمان مشخصی برای واریز سود سهام عدالت اعلام نشده است و نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع اعلام کرد.

سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود؟
کد خبر: 456312
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۲:۳۸:۵۷

اعتمادآنلاین| «سید محمدجواد فرهانیان» ادر واکنش به اخبار منتشر شده در زمینه واریز سود سهام عدالت تا پایان سال جاری افزود: به منظور تسهیل برای واریز سود سهام عدالت مشمولان سهام عدالت باید هر چه زودتر برای ثبت نام در سجام اقدام کنند زیرا اولین اقدام برای واریز سود ثبت نام در سامانه سجام است.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم زمان قطعی برای واریز سود سهام عدالت به سهامداران اعلام خواهد شد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه سهامداران مستقیم و غیرمستقیم باید در ابتدا در انتظار برگزاری مجامع باشند، گفت: بعد از مجامع و تعیین میزان سود تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شرکت سپرده‌گذاری برای توزیع وارد عمل می‌شود و در انتها سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود اما زمان‌بندی آن تاکنون مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه اکنون تاریخ برگزاری مجامع شرکت‌ها مشخص نیست و حتی ممکن است مجمع یک شرکت در شهریور ماه برگزار شود، افزود: ممکن است تا پایان سال فقط سود چند شرکت به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت شود.

فرهانیان به واریز سهام عدالت به حساب وراث گفت: برای کسی که فوت کرده است اما در گذشته سهامدار بوده است، سود تعلق می‌گیرد و سود در نظر گرفته شده بعد از انحصار وراثت و انجام انتقال سهام به حساب وراث پرداخت می‌شود.

وی افزود: این فرآیند به صورت مکانیزه طراحی شده و لازم است احراز هویت علاوه بر سامانه‌های قوه قضاییه در سامانه سجام صورت پذیرد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اکنون در مورد مشخص شدن وضعیت وراث، در انتظار تصمیم‌گیری و انجام اقدامات مربوطه از سوی قوه قضاییه هستیم به محض مشخص شدن تکلیف آنها اقدامات مربوطه برای انتقال سهام به وراث قانونی انجام می‌شود.

از حدود 49 میلیون سهامدار سهام عدالت که در سطح کشور وجود دارد، حدود 41 درصد که شامل بیش از 18 میلیون سهامدار می‌شود روش مستقیم و بقیه حدود 59 درصد که بیش از 27 میلیون سهامدار هستند، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

سهامداران سهام عدالت باید در سامانه (سجام) ثبت نام کنند زیرا این اقدام باعث استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در (سجام) و احراز هویت می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها