کد خبر: 456324
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۳:۰۳:۰۰
| |

تلاش 11 سناتور برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن

یازده سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به رهبری تد کروز در نظر دارند با نتایج کالج الکترال برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در جلسه ششم ژانویه در کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن مخالفت کنند.

تلاش 11 سناتور برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن
کد خبر: 456324
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۳:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یازده سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به رهبری تد کروز در نظر دارند با نتایج کالج الکترال برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در جلسه ششم ژانویه در کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن مخالفت کنند.

گروهی از یازده سناتور در بیانیه مشترکی گفتند: کنگره باید فورا یک کمیسیون انتخاباتی تشکیل دهد که مجوز تحقیقات کامل و حقیقت‌یابی داشته باشد تا یک بازرسی 10 روزه فوری درباره نتایج انتخابات در ایالت‌های مورد مناقشه انجام دهد.

هفت عضو کنونی و چهار عضو منتخب سنای آمریکا در حمایت از ایالت‌های مشخصی به منظور بررسی یافته‌های این کمیسیون و در صورت ضرورت برگزاری یک جلسه ویژه به منظور تایید نتایج انتخاباتی تصحیح شده صحبت کرده‌اند.

آنها گفتند: بر این اساس، ما قصد داریم در ششم ژانویه در مخالفت با برگزینندگانی از ایالت‌های مورد مناقشه رای بدهیم چون به شکلی غیرقانونی نتایج را تایید کردند و این کار را تا زمانی که بازرسی 10 روزه تکمیل شود، ادامه می‌دهیم.

سناتور تد کروز، ران جانسون، جان کندی و مارشا بلکبرن از جمله سناتورهای امضاکننده هستند. تد کروز روز شنبه گفت که تلاش‌های این گروه از سناتورها برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن را رهبری خواهد کرد؛ اقدامی که عمدتا نمادین است و عملا هیچ شانسی برای جلوگیری کردن از روی کار آمدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا ندارد.

اقدام کروز مغایر با خواست رهبران جمهوری‌خواه سنا است که تاکید دارند نقش سنا در تایید نتایج انتخابات صرفا نمادین است و به دنبال آن هستند تا از بحث طولانی در صحن سنا درباره نتایج جلوگیری کنند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها