کد خبر: 456342
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عراق همچنان از مشکل آوارگان رنج می‌برد

همزمان با آغاز سال نو میلادی دولت عراق تعداد آوارگان ناشی از جنگ‌های پیاپی را که بعد از سقوط رژیم صدام حسین اتفاق افتاده اعلام کرد.

عراق همچنان از مشکل آوارگان رنج می‌برد
کد خبر: 456342
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با آغاز سال نو میلادی دولت عراق تعداد آوارگان ناشی از جنگ‌های پیاپی را که بعد از سقوط رژیم صدام حسین اتفاق افتاده اعلام کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، وزارت مهاجرت و مهاجرین عراق در گزارشی آمار شهروندان این کشور را که همچنان در اردوگاه‌های آوارگان ساکن هستند اعلام کرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر 43 هزار و 500 خانواده آواره عراقی در 29 اردوگاه در شمال و غرب این کشور و اکثراً در اقلیم کردستان عراق اسکان داده شده‌اند.

به گفته سخنگوی این وزارت، از ابتدای سال 2018 تا پایان سال 2020 دولت عراق 572 هزار و 119 خانواده آواره را به مناطق اصلی خود بازگردانده است.

این سخنگو افزود: در حال حاضر از 29 اردوگاه آوارگان 27 اردوگاه در اقلیم کردستان قرار دارند که در آن 27 هزار خانواده آواره اسکان داده شده‌اند.

یک اردوگاه هم در استان نینوا به مرکزیت موصل و دیگری در استان الانبار واقع است که 6 هزار و 500 خانواده در آن اسکان داده شده‌اند.

گفتنی است این خانواده‌ها در پی حملات گروه داعش به محل سکونت‌شان و یا تخریب منازل مسکونی آنها توسط این گروه تروریستی آواره شده‌اند.

دولت عراق قول داده است به زودی پرونده آوارگان اسکان داده شده در اردوگاه‌ها را به طور کامل ببندد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها