کد خبر: 456391
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از ادعای دستگاه دیپلماسی روسیه گزارش می‌دهد:

رکوردهای روسیه در سال 2020 برای حل بحران‌های منطقه‌ای

وزارت خارجه روسیه در گزارشی تاکید کرد، دستگاه دیپلماسی روسیه در سال 2020 به رکوردهای جدیدی در زمینه رایزنی‌ها برای حل بحران‌های منطقه‌ای دست پیدا کرده است.

رکوردهای روسیه در سال 2020 برای حل بحران‌های منطقه‌ای
کد خبر: 456391
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد روس‌ها، سخنان اخیر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در رابطه با از سرگیری گفت‌وگوهای ملی فلسطینیان حاصل نشست‌های مشترک و تلاش‌های انجام گرفته توسط وزارت خارجه روسیه است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، وزارت خارجه روسیه در گزارشی تاکید کرد، دستگاه دیپلماسی روسیه در سال 2020 به رکوردهای جدیدی در زمینه رایزنی‌ها برای حل بحران‌های منطقه‌ای دست پیدا کرده است.

با استناد به این گزارش که تحت عنوان «نتایج اصلی سیاست خارجی روسیه در سال 2020» در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه روسیه منتشر شد و در چند رسانه روسی هم بازتاب پیدا کرد، آمده است: بر خلاف تمامی تلاش‌ها برای خدشه وارد کردن به نقش سیاسی و دیپلماتیک روسیه، به ویژه ادعاهای بی‌پایه و اساس در رابطه با توافقات پشت پرده در سوریه و لیبی، دیپلمات‌های روسی تلاش‌های بی‌سابقه‌ای را در زمینه پایان دادن به منازعات بین‌المللی انجام داده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: دیپلمات‌های روسی بیش از 2 هزار ملاقات طی پنج سال گذشته با طرف‌های مختلف سوری و صدها مورد ملاقات و نشست با طرف‌های لیبیایی، فلسطینی، لبنانی و یمنی داشتند که با هدف نزدیک کردن نظرات آنها و اجرای تصمیمات و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مربوط به هر یک از این کشورها انجام شده است.

بر اساس این گزارش، مسکو قصد دارد در سال جاری میلادی همچنان رویکرد مثبت خود را در پرونده وحدت ملی فلسطین، حل بحران سوریه و لیبی و پایان دادن به اختلافات کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، یافتن راهکاری برای حل بحران یمن و تلاش برای بهبود روابط بین ایران و کشورهای همسایه‌اش ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها