کد خبر: 456476
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حضور قالیباف و نمکی به رغم توصیه‌های بهداشتی بر مزار سردار سلیمانی گزارش می‌دهد:

وقتی فقط مردم از زیارت مزار سردار سلیمانی منع می‌شوند! / مدیران پروتکل‌های بهداشتی خودشان را نقض می‌کنند

استاندار کرمان هفته گذشته اعلام کرد هیچ‌گونه امکان پذیرشی برای مسافر و زائر در استان کرمان وجود ندارد و از همه خواست تا زیارت از مزار شهید سردار سلیمانی را به زمان دیگری موکول کنند. این هشدار اگرچه به خاطر شرایط ویژه ویروس کرونا داده شده بود، اما حتی از سوی وزیر بهداشت هم رعایت نشد.

وقتی فقط مردم از زیارت مزار سردار سلیمانی منع می‌شوند! / مدیران پروتکل‌های بهداشتی خودشان را نقض می‌کنند
کد خبر: 456476
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «هیچ‌گونه امکان پذیرشی برای مسافر و زائر در استان کرمان وجود ندارد و محدودیت شدید برای برگزاری مراسم‌ اعمال می‌شود. از ارادتمندان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نقاط مختلف کشور درخواست می‌شود به هیچ وجه در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها به استان کرمان سفر نکنند.» این اظهارنظری بود که پنجشنبه هفته گذشته از سوی استاندار کرمان اعلام شد. علی زینی‌وند در آستانه برگزاری سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی از همه دوستداران و دلدادگان سردار دل‌ها خواست تا با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام به استان کرمان سفر نکنند.

او توضیح داد که رهبری هم نسبت به این موضوع تذکر داده‌‌اند: «شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در جلسه ستاد ملی مقابه با کرونا تذکر جدی دادند تا محدودیت‌ها اعمال شوند. خانواده شهید سلیمانی نیز در دیداری که با ایشان داشتیم تاکید کردند هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه به ستاد ملی سپرده شود و ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا نیز برگزاری تجمعات در این زمینه را ممنوع کردند.»

زینی‌وند از همه ملت ایران و عاشقان سردار دل‌ها و هم‌استانی‌ها درخواست کرد به هیچ وجه در این ایام به کرمان سفر نکنند و گفت: «احساسات مردم را درک می‌کنیم، اما سلامت مردم بسیار مهم است. الان در استان کرمان هیچ‌گونه امکان پذیرشی برای مسافر و زائر وجود ندارد و محدودیت شدید برای برگزاری مراسم‌ اعمال می‌شود.»

وزیر بهداشت هم به پروتکل‌ها بی‌توجه است

اما تمامی این هشدارها دقیقاً از سوی مسئولان کشوری مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. نفر اول رئیس مجلس بود. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با هیات همراه روز گذشته، 14 دی‌ماه، راهی کرمان شد.

زیارت از مزار سردار سلیمانی

زیارت از مزار سردار سلیمانی

دومین مسئولی که دست به این اقدام زد سعید نمکی بود. متصدی بهداشت کشور که طی وزارتش در تمامی این ماه‌ها مردم را از سفر کردن بر حذر داشته و از آنها خواسته تا در حد امکان در خانه‌هایشان بمانند، در شرایطی که کل ایران با موضوع مهم واکسن کرونا و حاشیه‌هایش درگیر است و در روزهای اخیر مساله آلودگی هوا و مضراتش بر مشکلات قبلی حوزه بهداشت و سلامت مردم اضافه شده، با گروهی از همکارانش راهی کرمان شد.

زیارت از مزار سردار سلیمانی

نکته قابل توجه اینکه در این آیین خود علی زینی‌وند استاندار کرمان که این هشدارها را داده بود نیز وزیر بهداشت را همراهی کرد.

زیارت از مزار سردار سلیمانی

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو و علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت هم در تصاویر به‌جامانده از این حضور دیده می‌شوند.

زیارت از مزار سردار سلیمانی

از آن گذشته، هیچ نشانی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم دیده نمی‌شود. فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسئولان کشوری به هیچ عنوان رعایت نشده و تنها یک ماسک همه آن چیزی است که از رعایت بهداشت و کرونا در چهره این مدیران می‌توان دید.

حالا سوال این است که مسئولانی که خودشان به هشدارهای خودشان توجهی نمی‌کنند چطور می‌توانند از مردم انتظار داشته باشند در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در محل مزار او تجمع نکنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها