آبتین حیدرزاده، معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

پایان مرحله نخست طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان

آبتین حیدرزاده با اشاره به شرایط بحرانی شهرستان لاهیجان از نظر تعداد بستری های کرونایی، اظهار کرد: به دنبال برگزاری وبینارهای روزانه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها، برخورد سخت گیرانه در شهرستان لاهیجان اعمال خواهد شد.

پایان مرحله نخست طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان
کد خبر: 456516
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۲:۳۴:۳۷

اعتمادآنلاین| معاون علوم پزشکی گیلان، از شناسایی 12 هزار بیمار مشکوک خبر داد و یادآور شد: از همه این افراد آزمایش گرفتیم و افرادی که تست کرونای آنان مثبت شد، پنج تا 10 نفر از اعضای خانواده آنان نیز تست دادند.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به شرایط بحرانی شهرستان لاهیجان از نظر تعداد بستری های کرونایی، اظهار کرد: به دنبال برگزاری وبینارهای روزانه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها، برخورد سخت گیرانه در شهرستان لاهیجان اعمال خواهد شد.

وی از اجرای مانور بررسی اماکن عمومی شهرستان لاهیجان از امروز خبر داد و تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته 11 بیمار جدید کرونایی در این شهرستان بستری شدند و در حال حاضر 50 بستری دارد که متناسب با جمعیت آن نیست لذا نیازمند رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت شهرستان های استان را زرد و نارنجی دانست و گفت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، فقط در شهرستان لاهیجان افزایش مبتلا نخواهیم داشت و با بازگشت بیماری در سایر شهرستان ها نیز مواجه هستیم.

حیدرزاده با اشاره به پایان مرحله نخست طرح غربالگری شهید سلیمانی، اضافه کرد: هم اکنون بیش از 88 درصد جمعیت استان معادل دو میلیون نفر غربالگری شده اند و برای لکه گیری، کار تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی از شناسایی 12 هزار بیمار مشکوک خبر داد و یادآور شد: از همه این افراد آزمایش گرفتیم و افرادی که تست کرونای آنان مثبت شد، پنج تا 10 نفر از اعضای خانواده آنان نیز تست دادند لذا با شناسایی بیماران خاموش و ناقل و ایزوله کردن آنان، امیدواریم کمر کرونا را بشکنیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند کمک مردم هستیم، خاطرنشان کرد: مردم اکیدا از دورهمی و میهمانی و تجمعات بیش از شش نفر خودداری کنند و طی هفته های پیش رو افراد هر خانواده تنها با اعضای خانواده خود در ارتباط باشند، زیرا همگان در خطر بیماری قرار داریم.

وی در ادامه از اجرای طرح غربالگری سالمندان بالای 60 سال استان با هماهنگی سپاه، بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر خبر داد و اظهار کرد: استان گیلان 300 هزار سالمند دارد که در معرض خطر بیماری هستند؛ از این تعداد 60 هزار سالمند تنهازیست و 15 هزار سالمند دارای بیماری زمینه ای داریم که خدمات مراقبت در منزل دریافت خواهند کرد.

حیدرزاده، با اشاره به بستری شدن بیش از 100 بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان طی شبانه روز گذشته، عنوان کرد: در حال حاضر 470 بیمار کرونایی در کل استان بستری هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها