وزیر کشور پاکستان:

اسلام‌آباد موضوع مرزبانان ربوده‌شده ایرانی را پی‌گیری می‌کند

وزیر کشور پاکستان با اعلام تعهد دولت اسلام‌آباد برای همکاری نزدیک با تهران در حوزه مدیریت مرزی و مبارزه با قاچاق موادمخدر، قول پیگیری جدی موضوع سه مرزبان ربوده شده ایرانی و طرح آن در عالی‌ترین سطح دولت پاکستان را داد.

اسلام‌آباد موضوع مرزبانان ربوده‌شده ایرانی را پی‌گیری می‌کند
کد خبر: 456522
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۳:۰۰:۱۷

اعتمادآنلاین| وزیر کشور پاکستان با اعلام تعهد دولت اسلام‌آباد برای همکاری نزدیک با تهران در حوزه مدیریت مرزی و مبارزه با قاچاق موادمخدر، قول پیگیری جدی موضوع سه مرزبان ربوده شده ایرانی و طرح آن در عالی‌ترین سطح دولت پاکستان را داد.

«شیخ رشید احمد» روز دوشنبه در دیدار با هیات پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست سردار «مجید کریمی» در اسلام‌آباد با اشاره به پیشینه روابط نزدیک و برادرانه پاکستان با ایران، آمادگی کشورش را برای تعامل نزدیک با جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف اعلام کرد.

این دیدار با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد و برخی مقامات وزارت کشور پاکستان برگزار شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تبریک به شیخ رشید که به تازگی مسئولیت وزارت کشور پاکستان را برعهده گرفته است، سلام گرم فرمانده نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.

سردار مجید کریمی تاکید کرد: با توجه به روابط نزدیک ایران و پاکستان، سطح همکاری‌های فعلی در کنترل مرزی، مبارزه با ناامنی‌ها در نقاط مشترک مرزی و مقابله موثر با قاچاقچیان موادمخدر می‌تواند بیشتر گسترش پیدا کند.

وی معضل موادمخدر را یکی از عمده مسائل مورد تاکید دو کشور برای همکاری نزدیک توصیف کرد و افزود: امیدواریم با همکاری متقابل وزارت کشور پاکستان شاهد توسعه و ارتقای تعاملات دو کشور باشیم.

کریمی گفت: متاسفانه افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین کشور تولید کننده موادمخدر همسایگان اصلی خود ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار داده و از طرف دیگر این پدیده به ناامنی و اقدامات تروریستی در نوار مشترک مرزی گره خورده است.

وی با استقبال از حرکت پاکستان در مسیر حصارکشی مرزهای مشترک خود با ایران۔ آن را در مبارزه با قاچاق موادمخدر و سایر جرائم موثر دانست و افزود: تمایل ایران به تغییر شکل امنیتی مرزهای دو کشور به مرزهای اقتصادی است تا از این طریق معیشت مرزنشینان هر دو طرف بهبود پیدا کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی گفت: متاسفانه قاچاقچیان موادمخدر با سوءاستفاده از مشکلات در مناطق مرزی پاکستان متقابلا مشکلاتی را نیز برای نیروی مرزبانی ایران به وجود می‌آورند. در عین حال ما به توانمندی، قدرت و ظرفیت دولت پاکستان برای برخورد با این تحرکات اعتقاد داریم.

سرنوشت 3 مرزبان ربوده شده ایرانی و قول وزیر کشور پاکستان برای پیگیری

سردار کریمی با اشاره به سرنوشت مبهم 3 مرزبان کشورمان که در حین انجام وظیفه توسط قاچاقچیان ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند، از دولت اسلام‌آباد خواست تا موضوع را پیگیری و نسبت به مشخص شدن سرنوشت این مرزبانان ربوده شده ایرانی اقدام کند.

وی خواستار گسترش تعاملات میان پلیس مرزبانی ایران و نیروهای سپاه مرزی پاکستان (FC) شد و گفت: سطح فعلی این همکاری‌ها مطلوب است و در صدد تقویت بیش از پیش آن هستیم.

وزیر کشور پاکستان نیز خواستار توسعه ارتباطات میان نهادهای ذی‌ربط دو کشور به ویژه فعالیت‌های حرفه‌ای میان دو نیروی مبارزه با موادمخدر شد و قول داد که موضوع 3 مرزبان ربوده شده ایرانی را در عالی‌ترین سطح از جمله با نخست وزیر پاکستان مطرح کند.

شیخ رشید احمد اطمینان داد: پاکستان آماده همکاری‌های همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بحث مراقبت از مرزهای مشترک، طرح حصارکشی نیز ادامه خواهد یافت.

وی در واکنش به درخواست طرف ایرانی برای دسترسی کنسولی به 16 ملوان کشورمان که در پاکستان زندانی هستند و یا امکان تسهیل استرداد آنان به ایران نیز گفت: پاکستان منتظر دریافت تقاضای کتبی در این خصوص است و ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

سردار مجید کریمی از آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با برادران پاکستانی به ویژه در وضعیت تعقیب و درگیری با قاچاقچیان و تروریست‌ها که براساس پروتکل‌های مرزبانی دو کشور طرف پاکستانی نیز باید در صحنه حضور داشته باشد، خبر داد.

براساس این گزارش، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا صبح امروز در اولین دیدار کاری خود از ستاد نیروهای مبارزه با موادمخدر پاکستان (ANF) در شهر راولپندی بازدید و با سرلشکر «محمدعارف ملک» همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

وی قرار است فردا با «اعجاز احمد شاه» وزیر کنترل موادمخدر پاکستان نیز ملاقات کند.

سفر به شهر کراچی و نشست با فرمانده آژانس امنیت دریایی پاکستان؛ از دیگر برنامه‌های بازدید رسمی سردار کریمی از پاکستان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها