نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا:

غربی‌ها مانع دسترسی دارایی‌های مسدودشده برای خرید واکسن کرونا شدند

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت، کشورهای اروپایی و آمریکا مانع از دسترسی این کشور به دارایی‌های مسدود شده جهت خرید واکسن کرونا شده‌اند.

غربی‌ها مانع دسترسی دارایی‌های مسدودشده برای خرید واکسن کرونا شدند
کد خبر: 456530
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۳:۲۲:۴۹

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آزاد کردن دارایی‌های مسدودشده برای خرید واکسن کرونا امتناع می‌کنند.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت، کشورهای اروپایی و آمریکا مانع از دسترسی این کشور به دارایی‌های مسدود شده جهت خرید واکسن کرونا شده‌اند.

به نوشته روزنامه «بیزنس استاندارد»، مادورو روز یکشنبه در جلسه دولت گفت: «دولت‌های پرتغال، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده و نهادهای مالی آن‌ها بودجه لازم برای دسترسی ما به واکسن [کرونا] را مسدود و ضبط کرده‌اند».

رئیس‌جمهور ونزوئلا افزود:‌ «از طریق سازمان تجارت جهانی درخواست کردیم دسترسی ما به این منابع مالی را فراهم کنند اما آن‌ها امتناع کردند».

مادورو افزود، «دلسی رودریگز» معاون وی گفت‌وگوهایی با وزرای امور خارجه این کشورها داشته اما آن‌ها نیز این درخواست را رد کرده‌اند.

دولت آمریکا با حمایت برخی کشورهای اروپایی تلاش دارد دولت مادورو را سرنگون کرده و «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و تحت حمایت واشنگتن را بر سر کار بگذارد.

از همین رو، دولت آمریکا تحریم‌های سنگینی را علیه ونزوئلا وضع کرده تا از طریق افزایش فشار بر دولت مادورو بتواند رئیس‌جمهور دست‌نشانده خود را به قدرت برساند.

دولت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی مدعی هستند تحریم‌هایی که علیه دیگر کشورها نظیر ونزوئلا و ایران وضع کرده‌اند مانعی برای خرید واکسن کرونا از سوی آن‌ها نیست.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران پیش‌تر در این خصوص گفته بود: «مردم ما را حتی از واکسن کرونا محروم کردند. اما نتوانستند به اهداف‌شان برسند. آقای بایدن یا خود آقای ترامپ اگر می‌فهمیدند که این سیاست‌شان غلط است، باید سیاست را کنار بگذارند».

ماه گذشته سمینار دیپلماتیک «اقدامات زورمدارانه یکجانبه در چارچوب کرونا»، از سوی ایران، کوبا و ونزوئلا و با شرکت بیش از 38 کشور به طور مجازی برگزار شد و بیانیه‌ای در این زمینه صادر شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها