مهدی عظیمی میرآبادی در یادداشتی نوشت:

پرچم سردار سلیمانی را زمین نخواهیم گذاشت/ به تاثیرگذاری در منطقه و جهان فکر می‌کنیم

مهدی عظیمی میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، با انتشار یادداشتی به ادامه تلاش و مجاهدت برای گسترش فرهنگ مقاومت، همزمان با سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت تاکید کرد.

پرچم سردار سلیمانی را زمین نخواهیم گذاشت/ به تاثیرگذاری در منطقه و جهان فکر می‌کنیم
کد خبر: 456534
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۳:۴۲:۳۵

اعتمادآنلاین| مهدی عظیمی میرآبادی در این یادداشت نوشته است: «این روزهای ایران، با نام، یاد و خاطره مردی معطر شده که سیدالشهدای مقاومت می‌دانیمش. شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، نامی است که نه تنها ما در ایران به او افتخار می‌کنیم، که جهان اسلام و همه آزادگان او را می‌ستایند. رادمردی که حیات پربرکتش، برای احیای فرهنگ ایستادگی در برابر ظالمان سپری شد. جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، افتخار این را دارد که نخستین رویداد سینمایی و فرهنگی امسال بود که بخشی ویژه را به نام سردار سلیمانی اختصاص داد. این نوید را می‌دهم که مصریم حرکت جدی و عمیق در سطح ملی، منطقه ای و جهان را ادامه دهیم و پرچمی که سردار بزرگوار برافراشته، در بستری فرهنگی افراشته نگه خواهیم داشت.»


در بخش دیگری از این یادداشت آمده: «این جشنواره، جشنواره حیرت است. از دقایق اول که این جشنواره آغاز به کار کرد و اتفاقات آن یکی پس از دیگری به وقوع پیوست، به عنوان ناظر این جشنواره می‌دیدم که اتفاقات حیرت‌انگیزی در جریان است. هر بار شکر خدا را بر زبان جاری می‌ساختم که جشنواره با وضعیت بسیار خوب و قابل انتظار جلو می‌رفت و شکر خدا به پایان رسید.


این جشنواره در هشت بخش برگزار شد که بعضی از آنها به تنهایی می‌توانست جشنواره مجزایی باشد. مانند بخش فیلمسازان بسیجی که 2900 اثر در آن بخش حضور داشتند. حضور پررنگ بسیجیان، نیروهای مسلح و سربازان وظیفه در این بخش قابل توجه بود. این افراد در دو مرحله استانی و ملی به خلق آثاری قابل توجه پرداختند.


بخش سید‌الشهدای مقاومت که بخشی خاص بود و حدود 700 اثر از سراسر دنیا در این بخش شرکت کردند. فیلم‌های این بخش با محور شهید سلیمانی، مدافعان حرم و رزمندگان بدون مرز تولید شده است.


در بخش «روایت قلم» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فیلمنامه دریافت کردیم. آثار بسیاری در این بخش شرکت کردند که در بین آنها فیلمنامه‌های باارزشی است. در بخش اصلی جشنواره بیش از 4 هزار اثر از داخل و خارج از کشور حضور داشتند. در بخش «نقد، تحلیل و پژوهش» در سینمای انقلاب و دفاع مقدس و آثار منتخب داشتیم که این بخش نیز مورد توجه قرار گرفت.


جایزه‌ای را هم ما در این جشنواره برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان «فیلم به معنای مطلق» ایجاد کردیم که حساس و خبرساز بود. از بزرگانی که در حوزه‌های کاری خود نخبه بودند دعوت کردیم تا فیلم‌های برگزیده جشنواره را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهند و بهترین فیلم را از نظر مقرراتی که در این بخش تدوین شده بود انتخاب کنند.


تعداد آثاری که در کل جشنواره ثبت‌نام شد، ده هزار و هفتاد و هشت اثر بود که نسبت به دوره پانزدهم شاهد رشد چهار برابری بودیم که در کل تاریخ برگزاری جشنواره بی نظیر است. بیش از 4 هزار اثر از خارج از کشور در این دوره جشنواره شرکت کردند و 135 کشور که 80 درصد کشورهای جهان است آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند که این خود رکورد است. هند اول و بعد از آن امریکا بیشترین اثر را در جشنواره داشت. جالب است در آمریکایی که دشمن ماست، مردم آن کشور یکی از بالاترین مشارکت‌ها را در جشنواره ما داشتند که اتفاق قابل اعتنایی برای مسئولان تصمیم‌گیرنده است.


بخش‌های متعددی در برگزاری این جشنواره به ما کمک کردند که من به سهم خودم و از آنها تشکر می‌کنم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه سازمان سینمایی کشور و به خصوص شخص جناب آقای دکتر انتظامی از ما حمایت کردند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش «مدافعان سلامت» کمک کردند. در این بخش در شرایط کرونا با 2500 اثر اتفاق خوبی رقم خورد.


عظیمی میرآبادی در پایان این یادداشت نوشته است: از همه اشخاص حقیقی و حقوقی که به شکل‌های مختلف به برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کمک کردند سپاسگزارم. اگر همکاری مسئولان محترم سازمان بسیج مستضعفان، هنرمندان، دانشجویی، رسانه، صداوسیما و همه همکارانمان در مراکز استان‌ها نبود، جشنواره دچار مشکل می‌شد. از همکاری‌های جناب آقای نصیربیگی تشکر می‌کنم که در بخش فیلمسازان بسیجی همراه ما بود. بخش‌های دیگری مثل خانه سینما، جامعه اسلامی هنرمندان، بنیاد شهید، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه ما بودند تا جشنواره به سرمنزل مقصود برسد. از همکاری و همیاری بیش از 350 داور هنرمند و فرهیخته‌ای که حضورشان قوت قلب و اعتبار جشنواره بود، و از سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم که علی‌رغم محدودیت‌ مالی و زمانی با ما همراه بودند.


از همکارانی که در هشت ماه گذشته در ستاد و دبیرخانه جشنواره به اینجانب کمک کردند و از بنیاد روایت فتح پشتیبان جشنواره و بنیاد شهید سلیمانی تشکر می‌کنم. به عنوان دبیر جشنواره و مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس از همکارانم در بنیاد به ویژه از جناب آقای دکتر نادری و برادران عزیزم در بنیاد تشکر می‌کنم. »

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها