کد خبر: 456576
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۶:۵۶:۰۴
| |

نماینده جمهوری‌خواه، تماس افشاشده ترامپ را ترسناک دانست

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به انتشار نوار رسواکننده اخیر دونالد ترامپ برای درخواست دستکاری در آرای انتخابات اخیر این اقدام را نگران‌کننده و ترسناک توصیف کرد.

نماینده جمهوری‌خواه، تماس افشاشده ترامپ را ترسناک دانست
کد خبر: 456576
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۶:۵۶:۰۴

اعتمادآنلاین| آدام کینزینگر، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به انتشار نوار رسواکننده اخیر دونالد ترامپ برای درخواست دستکاری در آرای انتخابات اخیر این اقدام را نگران کننده و ترسناک توصیف کرد.

برخی اعضای جمهوری‌خواه کنگره قصد دارند در نشست روز چهارشنبه (17 دی ماه) به درخواست ترامپ، با تائید نهایی پیروزی بایدن و دستیابی او به کاخ سفید، ابراز مخالفت کنند.

کینزینگر که به منتقد و مخالف آشکار تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان) تبدیل شده، در شبکه اجتماعی توئیتر، نوار صدای ترامپ را که از برد رافنسپرگر وزیر دولت ایالتی جورجیا درخواست دستکاری آرا به نحوی که از رقیب دموکراتش پیشی گیرد می کند را نگران کننده دانست.

کینزینگر در ادامه این پیام توئیتری خطاب به برخی اعضای کنگره که قصد نپذیرفتن نتایج انتخابات را دارند، نوشت: با توجه این قضیه نمی تواند با وجدان راحت و آسوده چنین کاری بکنید.

در این نوار ضبط شده که در تارنمای روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، ترامپ از رافنسپرگر درخواست کرده است به منظور از بین بردن اختلاف آرایش با بایدن رئیس جمهوری منتخب در این ایالت تعیین کننده و تغییر نتیجه نهایی، بیش از 11 هزار رای برایش جور کند و می گوید: من تنها از تو می خواهم که 11 هزار و 780 رای بیابی، هر چند شمار آرای ما بیشتر از این است و ما در این ایالت برنده شده ایم.

ترامپ بارها رافنسپرگر و برایان کمپ فرماندار جمهوری‌خواه جورجیا را به علت خودداری از همکاری با تلاش‌هایش به منظور تغییر دادن نتایج انتخابات در این ایالت به نفع خود، محکوم کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: اعضای دموکرات کنگره آمریکا تاکید دارند، درخواست ترامپ از مقام‌های ایالت جورجیا برای دستکاری در نتایج انتخابات 2020 ممکن است معادل اقدام غیرقانونی شناخته شده و منجر به تشکیل پرونده قضایی برایش شود.

سناتور دموکرات دایان فاینستاین گفت: ترامپ نه تنها مقام‌های انتخاباتی را برای اقدام غیرقانونی تحت فشار قرار داده، بلکه "برد رافنسپرگر" وزیر دولت ایالتی را تهدید کرده است.

پرفسور آنتونی کرایس استاد حقوق دانشگاه ایالتی جورجیا نیز گفته است که شاید ترامپ با درخواست دستکاری آرا، مرتکب نقض قوانین ایالتی و فدرال شده باشد.

جاستین لویت استاد قوانین انتخاباتی در مدرسه حقوق لویولا گفت: در صورتی که ترامپ تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد، احتمالا خواهد گفت که تصور می کرده است در انتخابات علیه وی تقلب شده است.

افشای مکالمه تلفنی ترامپ با وزیر دولت ایالتی جورجیا برای ابطال آرای جو بایدن در روزنامه واشنگتن پست، موجی از خشم و واکنش گسترده مقامات آمریکا را در پی داشته به طوری که برخی از آنان خواستار کناره گیری هرچه زودتر رییس جمهوری شدند.

کامالا هریس معاون بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکادر این زمینه گفت: تماس تلفنی ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا "صدای ناامیدی" رئیس جمهوری را نشان می‌دهد. این مکالمه مطمئنا صدای ناامیدی است، سوء استفاده از قدرت توسط رییس جمهوری در این مکالمه کاملا مشاهده می‌شود.

باب باوئر مشاور ارشد بایدن در بیانیه ای اعلام کرد که گفت‌وگوی ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا بیانگر ماجرای ننگین حمله رییس جمهوری به دموکراسی آمریکا است. ما اکنون اسناد غیرقابل انکاری داریم که یک رییس جمهوری به یک مقام حزب خود فشار آورده و او را تهدید کرده تا شمارش آرای قانونی یک ایالت را لغو کند و دیگری را به جای آن برنده انتخابات معرفی کند.

برنی سندرز در واکنش به گزارش واشنگتن پست در مورد آخرین تلاش‌های ترامپ برای تغییر آرای انتخاباتی در جورجیا گفت: شما دیگر رییس جمهوری نخواهید بود. نه دونالد ترامپ! هیچ رایی برای یافتن پیروزی شما وجود ندارد. مردم آمریکا انتخاب خود را کرده اند و در ساعت 12:01 بعد از ظهر 20 ژانویه (اول بهمن)، شما دیگر رئیس جمهور نخواهید بود.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها