محمد غرضی، فعال سیاسی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نمایندگان مجلس یازدهم قانون اساسی را خیلی خوب نمی‌شناسند / اسرائیل صدام را برای حمله ایران تشویق کرد

محمد غرضی گفت: طرح نمایندگان مجلس شکل سیاسی دارد و نمی‌توان گفت، باید به‌ آن عمل کرد. چون این قبیل کارها به عهده نیروهای نظامی کشور است. نمایندگان مجلس قانون اساسی را خیلی خوب نمی‌شناسند و همچنین این را نمی‌دانند که ورود به فضای جنگ مقدمات و برنامه‌ریزی‌های خاص خودش را می‌خواهد.

نمایندگان مجلس یازدهم قانون اساسی را خیلی خوب نمی‌شناسند / اسرائیل صدام را برای حمله ایران تشویق کرد
کد خبر: 456583
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته گذشته و در آستانه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی طرح «اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی» در صحن علنی اعلام وصول و با واکنش‌های زیادی همراه شد. یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها به این طرح درباره بندی از آن بود که نمایندگان مجلس دولت را برای «نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تا سال 1420» مکلف کرده‌اند.

محمد غرضی، فعال سیاسی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: اسرائیل را باید یک پادگان نظامی دانست که پایه‌های این پادگان در جنگ اول جهانی گذاشته و در جنگ جهانی دوم به یک کشور تبدیل شد. طول عمر پادگان زیاد و حداکثر ماندگاری‌ آن بیش از 100 سال نیست. حتی 999 کاروانسرایی که شاه‌ عباس با هدف امنیتی و کشوردای ساخت هم به مرور زمان از بین رفتند.

عضو کابینه دولت‌های میرحسین موسوی و آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در ادامه گفت: نقشی که تصمیم‌گیران اسرائیلی در ادوار مختلف پیگیری کرده‌اند، چیزی جز این نیست که دولت‌های مستقر در خاورمیانه را به جان همدیگر بیاندازند. مثلا همه می‌دانند که آنها صدام را برای حمله ایران تشویق کردند و همچنین در جریان تهاجم آمریکایی‌ها به افغانستان و عراق حمایتی همه‌جانبه از حمله‌کننده داشتند. الان هم اسرائیل سعی دارد حتما مشکلی در خاورمیانه و به طور خاص در خلیج فارس به وجود بیاورد تا از این طریق جمهوری اسلامی را در فاز جنگ قرار دهد.

او همچنین تصریح کرد: ملت ایران هم که نسبت به خرابکاری و ایران‌ستیزی رژیم غاصب آگاه است، همیشه عکس‌العمل لازم را نشان داده‌اند. حالا مجلس هم مصوبه‌ای داشته که دولت باید رژیم صهیونیستی را نابود کند. این مساله را باید در نظر داشت که این کار نمایندگان شکل سیاسی دارد و نمی‌توان گفت، باید به‌ آن عمل کرد. چون این قبیل کارها به عهده نیروهای نظامی کشور است و به همین دلیل باید گفت، نمایندگان مجلس قانون اساسی را خیلی خوب نمی‌شناسند و همچنین این را نمی‌دانند که ورود به فضای جنگ مقدمات و برنامه‌ریزی‌های خاص خودش را می‌خواهد.

وی توضیح داد:‌ همه کارهای کشور باید بر اساس اصول تعریف شده انجام شوند و دستگاه‌ها و نهادها وقتی تصمیمی می‌گیرند یا حتی اظهارنظری را مطرح می‌کنند،‌ حتما باید به جایگاه قانونی خود توجه لازم را داشته باشند. این گونه نمی‌شود که هر جایی هر چه صلاح دید بگوید و هر کاری که فکر کرد خوب است، انجام بدهد.

محمد غرضی در پایان گفت: کلا هر رفتاری که از روی احساسات و هیجان باشد، به‌طور حتم منافع و آرامش عمومی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

چکیده گفت‌وگو با محمد غرضی

-اسرائیل می‌خواهد دولت‌های مستقر در خاورمیانه را به جان همدیگر بیاندازند

-رفتارهای احساسی منافع عمومی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد

-اسرائیل کشور نیست، یک پادگان نظامی است

-اسرائیل می‌خواهد ایران را وارد فاز جنگ کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها